Se asigură managementul de caz pentru cazurile copiilor care au măsură de protecție în serviciile de tip rezidențial. Activitatea angajatilor implică:
- Deplasări pe teren în vederea soluţionării cazurilor repartizate – anchete sociale la domiciliile părinților/rudelor în vederea evaluării socio-familiale, la școli, diferite instituții;
- Informare şi îndrumare;
- Asistenţă de specialitate şi suport;
- Consiliere socială;
- Mediere și însoțire a beneficiarilor pentru accesarea serviciilor, beneficiilor și prestațiilor sociale oferite la nivelul instituției;
- Asigurarea și coordonarea activităţilor de asistenţă socială şi protecţie specială desfăşurate în interesul superior al copilului;
- Coordonarea echipei pluridisciplinară şi întocmirea planului individualizat de protecţie pentru copilul pentru care se asigură managementul de caz ;
- Prezentarea în instanţă la termenele stabilite pentru dosarele de deschidere a procedurii de adopţie, în cazurile strict prevăzute de lege ;
- Acordarea serviciilor de evaluare socială și consiliere de specialitate copilului aflat în dificultate, părinților, familiei lărgite;
- Acordarea consilierii pentru menţinerea, crearea sau normalizarea relaţiilor familiale, având în vedere respectarea interesului copilului ;
- Participarea la evaluarea psihosocială a situației copiilor aflați în dificultate și identificarea nevoilor în plan social, psihologic, medical, educațional, juridic;
- Determinarea opiniei copilului capabil de discernămant cu privire la măsura de protecţie;