îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
- pentru persoanele vârstnice/handicap din sistem rezidenţial: oferă servicii de asistenţă socială pentru persoanele adulte aflate în centrele rezidenţiale pentru adulţi;
- verifică modul în care sunt respectate Standardele Minime Obligatorii în planificarea protecţiei persoanei adulte, protecţia împotriva abuzurilor şi cu privire la evenimentele deosebite şi face propuneri în acest sens;
- are obligaţia de a urmări modul în care sunt puse în aplicare măsurile de protecţie specială, stabilite de către Comisia de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap;
- elaborează, de câte ori apare o situaţie care impune acest lucru, rapoarte privitoare la evoluţia dezvoltării fizice, mentale, spirituale, morale sau sociale a adultului şi a modului în care acesta este îngrijit;
- sesizează Comisia de Evaluare Complexaă a Persoanelor Adulte cu Handicap în situaţia în care se constată, pe baza raportului întocmit, necesitatea modificării sau, dupa caz, a încetării măsurii stabilite;
- elaborează şi verifică PIS-ul persoanei adulte aflate în sistem rezidenţial periodic sau ori de câte ori este nevoie şi face propuneri în acest sens Comisiei de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap;
- elaborează contractul cu persoana cu handicap, persoana vârstnică sau reprezentantul legal şi furnizorii de servicii implicaţi în elaborarea şi implementarea PIS;
- i. asigură pregătirea corespunzătoare a ieşirii din centru, prin dezvoltarea deprinderilor de
- viaţă independentă pentru reintegrarea sau integrarea familială şi/sau socio- profesională, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu standardele minime obligatorii;
- pregăteşte, asigură şi mediază contactele directe între persoana asistată şi familia acestuia şi asigură monitorizarea şi evaluarea acestor relaţii;
- întocmirea situaţiei statistice privind persoanele instituţionalizate;
- fundamentează şi întocmeşte proiectele de dispoziţii ale directorului general precum şi proiectele referatelor de aprobare ale hotărârilor pe care DGASPC Sector 1 le supune spre aprobare Consiliului Local Sector 1, în domeniul său de activitate;
- asigură implementarea controlului intern managerial, conform legislaţiei specifice în vigoare;
- îndeplineşte şi alte atribuţii şi sarcini de serviciu la solicitarea conducerii instituţiei sau stabilite prin acte normative;
- colaborează cu celelalte compartimente din cadrul instituţiei pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor.
- pentru persoanele beneficiare ale Centrului de Urgenţă Persoane Fără Adăpost: însoţeşte/asigură spijin pentru transportul persoanelor fără adăpost cu probleme grave de sănătate la spitalele de urgenţă pentru rezolvarea nevoilor medicale prioritare;
- stabileşte identitatea persoanei amnezice sau cu probleme de sănătate mentală (fără a
- avea tulburări mentale grave), adresându-se în acest sens Direcţiei Generale de Evidenţă Informatizata a Persoanei;
- sprijină asistatul în procurarea documentelor de identitate pierdute sau furate, prin intervenţie la D.G.E.I.P.;
- sprijină persoana supusă violenţei domestice alungată/fugită de acasă să se întoarcă la domiciliul său, făcând demersurile necesare în acest sens, la secţiile de poliţie din Bucureşti sau la primăriile şi secţiile/posturile de poliţie de pe raza localităţilor de domiciliu ale acesteia;
- în colaborare cu serviciile de autoritate tutelară din cadrul primăriilor, sprijină persoana asistată în a i se stabili un reprezentant legal, când acest lucru este necesar pentru reprezentarea intereselor sale;
- reprezintă sau însoţeşte persoana asistată la instituţiile sau organele competente în a-i rezolva problema socială generatoare a situaţiei de sărăcie extremă;
- face intervenţiile necesare la ONG-urile sociale pentru cuprinderea asistatului într-oformă de asistenţă socială în funcţie de vârsta şi gradul de dependenţă al acestuia;
- în colaborare cu Serviciul Prevenire, sprijină asistaţii cu domiciliul în sectorul 1 să-şi întocmească dosarul de ajutor social sub forma venitului minim garantat; face propuneri pentru acordarea unor ajutoare de urgenţă pentru cazurile deosebite;
- sprijină asistaţii să se întoarcă în localităţile lor de domiciliu, în colaborare cu primăriile si secţiile/posturile de poliţie din localităţile de domiciliu;
- consiliere pentru formarea deprinderilor de autonomie personală;
- consiliere individuală şi de grup pentru facilitarea reinserţiei sociale, familiale, profesionale, pentru asumarea responsabilităţii faţă de sine şi faţă de ceilalţi;
- evaluează din punct de vedere social persoanele /familiile care solicită găzduire şi identifică problemele generatoare ale crizei şi iniţiază măsurile necesare pentru rezolvarea problemelor;
- identificarea şi mobilizarea resurselor beneficiarilor;
- informaţii privind piaţa muncii;
- recomandări pentru participarea la cursuri de calificare şi reconversie profesională;
- consiliere în vederea prezentării la interviuri de selecţie, fundamentează şi întocmeşte proiectele de dispoziţii ale directorului general precum şi
- proiectele hotărârilor pe care DGASPC Sector 1 le supune spre aprobare Consiliului Local Sector 1, în domeniul său de activitate;
- asigură implementarea controlului intern managerial, conform legislaţiei specifice în vigoare;
- îndeplineşte şi alte atribuţii şi sarcini de serviciu la solicitarea conducerii instituţiei sau stabilite prin acte normative;
- colaborează cu celelalte compartimente din cadrul instituţiei pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor.