Pentru asigurarea continuității prestațiilor sociale, persoanele care solicită reevaluarea încadrării în grad de handicap, trebuie să depună documentația cu 60 de zile înainte de expirarea valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap.
DATA se regăsește înscrisă în anexa certificatului de încadrare în grad de handicap, secțiunea termen de revizuire.
ACTELE necesare reevaluării sunt menționate la secțiunea documentația cu care se va prezenta la revizuire.
ATENȚIE!
DEPUNEREA DOCUMENTELOR SE FACE PE BAZĂ DE PROGRAMARE LA NUMERELE:
Centrală: 021.223.41.90 021.223.41.94 (int.292 sau 149);
Direct: 021.222.77.73.
NERESPECTAREA TERMENULUI DE DEPUNERE, DUCE LA PIERDEREA ACORDĂRII CU CONTINUITATE A PRESTAȚIILOR SOCIALE, ACESTEA URMÂND A FI ACORDATE CU LUNA URMĂTOARE CELEI ÎN CARE S-A ELIBERAT CERTIFICATUL DE HANDICAP.
Persoanele care solicită încadrarea/reîncadrarea în grad de handicap se vor programa telefonic la următoarele numere de telefon:
evaluarehandicapadulti@dgaspc-sectorul1.ro.
Cererea şi actele doveditoare pot fi depuse spre înregistrare de către persoana solicitantă, familia sa, reprezentantul legal, asistentul personal, asistentul personal profesionist, organizaţia neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap sau, în lipsa acestora, de către orice persoană care o reprezintă.
Cererea și actele doveditoare pot fi depuse spre înregistrare prin următoarele metode:
evaluarehandicapadulti@dgaspc-sectorul1.ro.
* Documentul transmis în format electronic carenu este lizibil nu poate fi luat în considerare.
Fiecare email prin care se solicită încadrarea în grad de handicap, pe lângă documentele necesare încadrării, trebuie să conțină (obligatoriu) și cererea de încadrare în grad de handicap, care va fi înregistrată prin Serviciul Registratură din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1, urmând ca îÎn termen de 5 zile lucrătoare, ce decurg începând cu următoarea zi de la primirea e-mailului inițial, persoana în cauză să primească răspuns prin care îi este confirmată primirea documentației.
După repartizarea cererii de către Directorul General Adjunct al Direcției Persoană și Familie, Serviciului Evaluare Complexă Persoane Adulte cu Handicap și Monitorizare, solicitantul urmează a fi contactat telefonic pentru a primi un răspuns asupra:
Documentele necesare în vederea evaluării complexe, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr.430/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, sunt următoarele:
d) ancheta socială, obligatorie, efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap;
e) În funcție de statutul socio-profesional:
ATENȚIE!
* Este obligatoriu ca toate documentele medicale depuse la dosar să aibă: număr de ieșire, data, parafa și semnătura medicului, precum și ștampila unității în care medicul își desfășoară activitatea.
* Dacă examenul psihologic se realizează în cadrul unui Cabinet Psihologic Individual, este obligatoriu ca acesta să conțină timbrul profesional emis în anul în curs, cu marca „COLEGIUL PSIHOLOGILOR DIN ROMÂNIA”.
OPIS Addison (doc)
În funcție de statutul socio-profesional:
Internarea reprezintă o măsură cu titlu de excepţie pentru persoanele din Sectorul 1, care se fac pe baza Dispoziţiei Directorului General al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1, avându-se în vedere îndeplinirea criteriilor de prioritate şi a dosarului de internare:
Admiterea se realizează în funcţie de numărul de locuri disponibile la momentul solicitării persoanelor vârstnice și/sau adulte cu dizabilități.
Cererea de internare împreună cu documentele menționate în OPIS, este depusă la Registratura instituției și este repartizată Serviciului Rezidențial Adulți de către Directorul General Adjunct – Direcția Persoană și Familie.
Depunerea documentației necesare acordării serviciilor sociale în centrele rezidențiale pentru adulți se va realiza astfel:
-prin intermediul poștei electronice;
-la adresa de email: registratura@dgaspc-sectorul1.ro, comunicare@dgaspc-sectorul1.ro
-prin intermediul poștei Române sau orice altă formă de curierat;
-la Serviciul Registratură, din Bd. Mareșal Averescu nr. 17, sector 1, București, de către beneficiarii care nu dispun de mijloace alternative de comunicare, după ce se prezintă în Pavilionul B, et. 1, cam. 9 pentru verificarea documentelor.
În cazul solicitării admiterii într-un centru pentru persoane cu dizabilități:
Cererea privind admiterea într-un centru rezidențial pentru persoane adulte cu dizabilități, repartizată Serviciului Rezidențial Adulți prin rezoluție de către directorul general adjunct, împreună cu documentele doveditoare menționate în OPIS va fi înaintată S.E.C.P.A.H.M. – pentru evaluarea complexă a situației socio-psiho-medicale și propunerii măsurii de protecție specială, care va fi stabilită prin Decizie a Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Sector 1.
Evaluarea complexă se realizează în maximum 60 de zile de la data înregistrării cererii şi documentelor la S.E.C.P.A.H.M.;
În cazul persoanelor nedeplasabile, în baza scrisorii medicale şi a anchetei sociale, evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză;
S.E.C.P.A.H.M. va înainta C.E.P.A.H. Sector 1 raportul de evaluare complexă a persoanei cu propunerea de găzduire în sistem rezidențial şi dovadă eliberată prin care se atestă că acesteia nu i s-a putut asigura protecţia şi îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate;
Pentru persoanele din altă unitate administrativ-teritorială dovada va fi eliberată de serviciul specializat al primăriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu dizabilități, prin care se atestă că acesteia nu i s-au putut asigura protecţia şi îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate;
Ulterior, S.S.C. va înainta Serviciului Rezidențial Adulți Decizia Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Sector 1 cu privire la măsura de protecție specială stabilită, împreună cu cererea, documentele și evaluările specialiștilor, care au stat la baza stabilirii respectivei măsuri.
Odată cu întocmirea Referatului de aprobare(pentru admiterea în serviciul social destinat persoanelor vârstnice)/primirea Deciziei Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Sector 1 (pentru admiterea în serviciul social destinat persoanelor adulte cu dizabilități), consilierul din cadrul Serviciului – asistent social/psiholog va elabora Dispoziția de aprobare a admiterii/respingere în cadrul centrelor rezidențiale a beneficiarilor în centrele rezidenţiale aflate în subordinea Direcţiei Generale de Asitenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1 sau în cadrul serviciilor rezidențiale private/ONG ale căror costuri sunt decontate de către DGASPC Sector 1.
Dispoziția de aprobare/respingere a admiterii în cadrul centrelor rezidențiale avizată de către consilierul juridic și aprobată de către Directorul General este comunicată solicitantului și serviciului rezidențial în cadrul căruia a fost aprobată admiterea.
Internarea reprezintă o măsură cu titlu de excepţie pentru persoanele din Sectorul 1, care se fac pe baza Dispoziţiei Directorului General al Direcției Generale deAsistențăSocială și Protecția Copilului Sector 1, avându-se în vedere îndeplinirea criteriilor de prioritate şi a dosarului de internare:
Admiterea se realizează în funcţie de numărul de locuri disponibile la momentul solicitării persoanelor vârstnice și/sau adulte cu dizabilități.
Cererea de internare împreună cu documentele menționate în OPIS, este depusă la Registratura instituției și este repartizată Serviciului Rezidențial Adulți de către Directorul General Adjunct – Direcția Persoană și Familie.
Depunerea documentației necesare acordării serviciilor sociale în centrele rezidențiale pentru adulți se va realiza astfel:
-prin intermediul poștei electronice;
-la adresa de email: registratura@dgaspc-sectorul1.ro, comunicare@dgaspc-sectorul1.ro
-prin intermediul poștei Române sau orice altă formă de curierat;
-la Serviciul Registratură, din Bd. Mareșal Averescu nr. 17, sector 1, București, de către beneficiarii care nu dispun de mijloace alternative de comunicare, după ce se prezintă în Pavilionul B, et. 1, cam. 9 pentru verificarea documentelor.
În cazul solicitării admiterii într-un centru pentru persoane cu dizabilități:
Cererea privind admiterea într-un centru rezidențial pentru persoane adulte cu dizabilități, repartizată Serviciului Rezidențial Adulți prin rezoluție de către directorul general adjunct, împreună cu documentele doveditoare menționate în OPIS va fi înaintată S.E.C.P.A.H.M. – pentru evaluarea complexă a situației socio-psiho-medicale și propunerii măsurii de protecție specială, care va fi stabilită prin Decizie a Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Sector 1.
Evaluarea complexă se realizează în maximum 60 de zile de la data înregistrării cererii şi documentelor la S.E.C.P.A.H.M.;
În cazul persoanelor nedeplasabile, în baza scrisorii medicale şi a anchetei sociale, evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză;
S.E.C.P.A.H.M. va înainta C.E.P.A.H. Sector 1 raportul de evaluare complexă a persoanei cu propunerea de găzduire în sistem rezidențial şi dovadă eliberată prin care se atestă că acesteia nu i s-a putut asigura protecţia şi îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate;
Pentru persoanele din altă unitate administrativ-teritorială dovada va fi eliberată de serviciul specializat al primăriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu dizabilități, prin care se atestă că acesteia nu i s-au putut asigura protecţia şi îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate;
Ulterior, S.S.C. va înainta Serviciului Rezidențial Adulți Decizia Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Sector 1 cu privire la măsura de protecție specială stabilită, împreună cu cererea, documentele și evaluările specialiștilor, care au stat la baza stabilirii respectivei măsuri.
Odată cu întocmirea Referatului de aprobare(pentru admiterea în serviciul social destinat persoanelor vârstnice)/primirea Deciziei Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Sector 1 (pentru admiterea în serviciul social destinat persoanelor adulte cu dizabilități), consilierul din cadrul Serviciului – asistent social/psiholog va elabora Dispoziția de de aprobare a admiterii/respingere în cadrul centrelor rezidențiale a beneficiarilor în centrele rezidenţiale aflate în subordinea Direcţiei Generale de Asitenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1 sau în cadrul serviciilor rezidențiale private/ONG ale căror costuri sunt decontate de către DGASPC Sector 1.
Dispoziția de aprobare/respingere a admiterii în cadrul centrelor rezidențiale avizată de către consilierul juridic și aprobată de către Directorul General este comunicată solicitantului și serviciului rezidențial în cadrul căruia a fost aprobată admiterea.
1. act de identitate;
2. certificat de încadrare în grad de handicap-copie xerox;
4. ultima diplomă de studii–copie xerox;
5. adeverință de salariat şi/sau de elev/student (dupa caz) – nu mai veche de 30 de zile;
6. decizie de pensionare invaliditate (cu specificarea datei de revizuire) şi ultimul talon de pensiepentru pensionari de invaliditate gradul 3 – în copie xerox;
7. aviz pentru a desfășura activități profesionale – eliberat de medicul specialist în medicina muncii- în original;
În urma evaluării complexe, în conformitate cu legislaţia în vigoare, Serviciul Evaluare Complexă Persoane Adulte cu Handicap și Monitorizare transmite dosarul Serviciului Secretariat Comisii cuprinzând propunerea de:
Serviciul Secretariat Comisii înaintează dosarul care cuprinde cererea, actele medicale depuse de solicitant, evaluarea medico-psiho-socială și propunerile specialiștilor din cadrul Serviciul Evaluare Complexă Persoane Adulte cu Handicap și Monitorizare, Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap, Sector 1, Bucureşti, pentru a dispune, după caz:
Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Sector 1, Bucureşti desfăşoară activitate decizională în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor adulte cu handicap şi eliberează, după caz:
Pentru asigurarea continuității prestațiilor sociale, persoanele care solicită reevaluarea încadrării în grad de handicap, trebuie să depună documentația cu 60 de zile înainte de expirarea valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap.
DATA se regăsește înscrisă în anexa certificatului de încadrare în grad de handicap, secțiunea termen de revizuire.
ACTELE necesare reevaluării sunt menționate la secțiunea documentația cu care se va prezenta la revizuire
ATENȚIE!
DEPUNEREA DOCUMENTELOR SE FACE PE BAZĂ DE PROGRAMARE LA NUMERELE:
Centrală: 021.223.41.90 021.223.41.94 (int.292, 149);
Direct: 021.222.77.73.
NERESPECTAREA TERMENULUI DE DEPUNERE, DUCE LA PIERDEREA ACORDĂRII CU CONTINUITATE A PRESTAȚIILOR SOCIALE, ACESTEA URMÂND A FI ACORDATE CU LUNA URMĂTOARE CELEI ÎN CARE S-A ELIBERAT CERTIFICATUL DE HANDICAP.
Pentru întrebări privind deciziile Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Sector 1, Bucureşti vă puteți adresa Serviciului Secretariat Comisii la următoarele numere de telefon: