Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Telefonul Copilului 119 Non-stop TelVerde, Sectorul 1 Persoane Vârstnice 0800 800 063 Intervenție în Regim de urgență 0734 454 543

Ultimele noutăți

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1

Cariere

ANUNŢ CONCURS DE ANGAJAREFUNCȚII DE NATURĂ CONTRACTUALĂ

13 octombrie 2025

Subscrisa, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1 organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de natură contractuală de conducere vacantă, după cum urmează:

Serviciul Farmacie - Direcția Medicală - Direcția Complex Multifuncțional Caraiman

Farmacist, șef serviciu – 1 post – durată nedeterminată - normă întreagă (8 ore/zi, luni-vineri);

Condiţii de ocupare:

CONDIȚII GENERALE DE PARTICIPARE:

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile generale prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:

            a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

            b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

            c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

            d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

            e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

            f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

            g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

            h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

CONDIȚII SPECIFICE DE PARTICIPARE:

Pentru funcția de conducere vacantă de farmacist, șef serviciu S din structura Serviciului Farmacie:

  • Absolvent cu diplomă de licență al Facultății de Farmacie, cu specializarea Farmacie
  • Aviz valabil eliberat de Colegiul Farmaciștilor din România
  • Condiții de vechime: minim 5 ani în specialitatea studiilor

Calendarul de desfăşurare a concursului:

Publicare anunţ: 13.10.2025

Perioada de depunere a dosarelor: 13.10.2025 - 24.10.2025, inclusiv, de luni până joi între orele 0900 şi 1500 şi vineri între orele între orele 0900 şi 1200.

Dosarele se depun la sediul DGASPC Sector 1 din B-dul Mareşal Al. Averescu nr. 17, pavilionul F, etajul 2, Compartimentul Resurse Umane, telefon 021.222.37.67, la secretarul comisiei de concurs.

            Perioada de selecție a dosarelor: în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, respective în perioada 27.10.2025-28.10.2025;

            Probe:

            Proba scrisă: 04.11.2025, ora 1000, la sediul Direcției Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1 din B-dul. Mareșal Al. Averescu nr. 17 sector 1, București;

Interviul: Se susţine într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise şi/sau probei practice, după caz. Data şi ora susţinerii interviului se afişează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă şi/sau practică, după caz. 

Rezultatele probelor susținute în cadrul concursului de angajare se afișează în termen de 1 zi lucrătoare de la susținerea probelor.

Contestațiile se pot depune în termen de 1 zi lucrătoare de la afișarea rezultatelor pentru fiecare probă în parte.

Rezultatele finale ale concursului de angajare se afișează în termen de 1 zi lucrătoare de la data afișării soluționării contestațiilor pentru ultima probă.

Dosarul de concurs va cuprinde următoarele documente, conform art.35 din H.G. nr. 1336/2022:

    a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 la H.G. nr. 1336/2022;

    b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

    c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

    d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

    e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, conform modelului prevăzut de H.G. nr.1336/2022;

    f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

    g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, conținând în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii;

    h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

    i) curriculum vitae, model comun european.

    Copiile de pe actele prevăzute la alin. lit. b) - e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la lit. g) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.

    Documentul prevăzut la alin. lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

    Documentul prevăzut la alin. lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

    Formularul de înscriere prevăzut se pune la dispoziţie candidaţilor de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acesteia în format deschis, editabil, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului, precum şi la sediu, în locul special amenajat pentru desfăşurarea de activităţi de informare şi relaţii publice, în format letric.

Tipul probelor de concurs:

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante constă în 3 etape succesive, astfel:

            Selecţia dosarelor

            Proba scrisă

            Interviul

PROBA SCRISĂ Constă în redactarea unei lucrări şi/sau rezolvarea unor teste grilăINTERVIU Constă în testarea abilităţilor, aptitudinilor şi motivaţiei candidaţilorPROBA PRACTICĂ Constă în testarea abilităţilor şi aptitudinilor practice ale candidatului
Farmacist, șef serviciuFarmacist, șef serviciu-

Bibliografia şi tematica pentru funcția de conducere vacantă de Farmacist, șef serviciu S din structura Serviciului Farmacie:

Bibliografie

  1. Cristea Aurelia Nicoleta (sub redactia) - TRATAT DE FARMACOLOGIE, Ed. Medicala, Bucuresti, 2005/2006;
  2. Dobrescu Dumitru si colaboratorii - MEMOMED, Ed. Universitara, Bucuresti, 2021;
  3. *** Agenda medicala, Ed. Medicala, Bucuresti, 2021;
  4. Legea nr. 95 din 14 aprilie 2006 Republicată, privind reforma in domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Legea nr.46 din ianuarie 2003 – Legea drepturilor pacientului cu modificările și completările ulterioare;
  6. Ordinul nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire si limitare a infectiilor asociate asistentei medicale in unitatile sanitare;
  7. Legea nr. 339 din 29 noiembrie 2005 privind regimul juridic al plantelor, substantelor si preparatelor stupefiante si psihotrope cu modificările și completările ulterioare;
  8. Hotararea nr. 1915 din 22 decembrie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substantelor si preparatelor stupefiante si psihotrope cu modificările și completările ulterioare;
  9. Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice - achizitia de produse cu modificările și completările ulterioare;
  10. Hotararea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica / acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice (doar achizitia de produse), cu modificările și completările ulterioare;
  11. Ordinul nr. 444/2019 pentru aprobarea Normelor privind infiintarea, organizarea si functionarea unitatilor farmaceutice cu modificările și completările ulterioare;
  12. Regulamentul delegat (UE) 2016/161 al Comisiei din 2 octombrie 2015 de completare a Directivei 2001/83/CE a Parlamentului European si a Consiliului prin stabilirea de norme detaliate pentru elementele de siguranta ce apar pe ambalajul medicamentelor de uz uman;
  13. Ordinul nr. 1473/2018 pentru crearea cadrului de aplicare a prevederilor Regulamentului delegat UE 2016/161 al Comisiei din 2 octombrie 2015 de completare a Directivei 2001/83/CE a Parlamentului European si a Consiliului prin stabilirea de norme detaliate pentru elementele de siguranta ce apar pe ambalajul medicamentelor de uz uman, cu modificările și completările ulterioare;
  14. Hotararea nr. 841 din 23 octombrie 1995 privind procedurile de transmitere fara plata si de valorificare a bunurilor apartinand institutiilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
  15. Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern  managerial al entitatilor publice.

Tematica

1. Formularea soluţiilor medicamentoase.

2. Procesul de dizolvare.

3. Aducerea în soluţie a substanţelor greu solubile.

4. Medicamente injectabile. Soluţii injectabile. Medicamente injectabile cu acţiune prelungită. Condiţii de calitate pentru preparatele injectabile.

5. Preparate perfuzabile. Clasificare.Exemple. Condiţii de calitate.

6. Seruri şi vaccinuri.

7. Biodisponibilitatea medicamentelor administrate pe cale parenterală.

8. Preparate radiofarmaceutice.

9. Preparate oftalmice. Formulare de preparare.Condiţii de calitate.

10. Preparate obţinute prin extracţie. Factorii care influenţează procesul de extracţie. Condiţii de calitate.

11. Aerosoli farmaceutici. Tipuri de aerosoli. Biodisponibilitatea aerosolilor de inhalaţie.

12. Emulsii farmaceutice. Formulare. Mecanismul de acţiune al emulgatorilor.

13. Suspensii farmaceutice. Factorii care influenţează stabilitatea suspensiilor. Controlul calităţii.

14. Preparate farmaceutice cu acţiune topică. Factorii care influenţează absorţia percutanată a medicamentelor.

15. Supozitoare. Influenţa formulării asupra biodisponibilităţii substanţelor medicamentoase după administrare rectală sau vaginală.

16. Pulberi farmaceutice. Pudre medicamentoase.

17. Comprimate. Formulare şi preparare. Acoperirea comprimatelor. Capsule medicinale.

18. Capsule medicinale.

19. Controlul calităţii comprimatelor şi capsulelor medicinale.

20. Preparate orale cu acţiune prelungită.

21. Biodisponibilitatea medicamentelor administrate pe cale orală.

22. Sisteme terapeutice (orale, parentale, transdermice, oculare, intrauterine).

23. Sisteme de transport şi de eliberare la ţintă.

24. Stabilitatea formelor farmaceutice. Modificările medicamentelor în timpul conservării. Factorii care influnţează stabilitatea medicamentelor.

25. Controlul şi prevederea conservării. Perioada de valabilitate.

26. Formularea unui nou medicament. Preformularea.

27. Comunicarea în farmacie.

28. Antibiotice şi chimioterapice antimicrobiene.

29. Antitricomonazice. Antihelmintice.

30. Antimicotice.

31. Antiseptice şi dezifectante.

32. Analgezice stupefiante şi analgezice – antipiretice.

33. Tranchilizante, sedative – hipnotice.

34. Psihostimulante neurotonice.

35. Antiastmatice. Antitusive şi expectorante.

36. Stimulante ale contracţiei miocardului. Antiaritmice.

37. Antihipertensive. Antianginoase.

38. Vasodilatatoare cerebrale şi periferice.

39. Diuretice.

40. Antianemice.

41. Antitrombotice. Antihemoragice

42. Stimulante şi substituenţi ai secreţiilor digestive.

43. Antiacide, antiulceroase.

44. Antiemetice şi propulsive gastrice.

45. Laxative – purgative. Antidiareice. Antiflatulenţe.

46. Antispastice.

47. Coleretice – colecistochinetice. Hepatoprotectoare.

48. Antialergice.

49. Antiniflamatoare.

50. Corticosteroizi.

51. Anabolizante şi medicaţia obezităţii.

52. Vitamine.

53. Regimul juridic al produselor stupefiante şi psihotrope.

54. Exercitarea profesiei de farmacist, conform Legii nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

DIRECTOR GENERAL,

DOINA-ROZETTY PRESCURĂ

Director executiv

Direcția Juridic-Contencios și Resurse Umane

Florin-Alin CÂRSTOIU

Coordonator Compartiment Resurse Umane

Elena ALEXANDRU

Întocmit,

Consilier, Magdalena Drăgoiu