Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1 publică la data de 26 APRILIE 2023 ANUNŢUL privind organizarea concursului în vederea ocupării unor posturi de natură contractuală vacante, conform ANEXEI, conținând următoarele aspecte:
- Numărul posturilor, nivelul posturilor, denumirea posturilor, structurile în care se află posturile, scopul principal al postului, bibliografia şi tematica, condiţiile generale şi specifice de ocupare;
- Dosarul de concurs, probele de concurs, alte informaţii în legătură cu concursul;
- Dispoziția Nr.2935/25.04.2023- Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului în vederea ocupării unor posturi vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1;
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului României nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, anunţul se publică la sediul instituţiei și pe pagina de internet www.dgaspc-sectorul1.ro
ANEXA
numărul posturilor, denumirea posturilor, nivelul posturilor scoase la concurs, structurile în cadrul cărora se află acestea, precum și perioada și durata timpului de lucru, documentele necesare înscrierii, condițiile generale și condițiile specifice, bibliografia şi tematica
POSTURILE PENTRU CARE SE ORGANIZEAZĂ CONCURS:
Medic - 1 post
Asistent medical – 2 posturi
Infirmieră – 23 posturi
Îngrijitoare – 2 posturi
Îngrijitor – 5 posturi
Educator S – 12 posturi
Educator M – 4 posturi
Magaziner – 2 posturi
Muncitor calificat (bucătar) – 3 posturi
Muncitor necalificat (ajutor bucătar) -1 post
Supraveghetor de noapte – 1 post
CONDIŢII DE OCUPARE
Pentru ocuparea posturilor vacante, candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale şi specifice de ocupare, după cum urmează:
Condiţiile generale:
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile generale prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţiile specifice:
BIROUL EVALUARE COMPLEXĂ
NR. CRT | DENUMIRE POST | NIVEL STUDII | NIVELUL POSTULUI | DURATA POSTULUI | CONDIŢII SPECIFICE PENTRU OCUPARE | SCOPUL PRINCIPAL AL POSTULUI | NR. POSTURI CONCURS |
1. | Medic | S | execuție | nedeterminată | Studii universitare de lungă durată – Facultatea de Medicină, cu una dintre specialitățile medicale sau asimilate: medicină de familie, neurologie pediatrică, pediatrie, psihiatrie pediatrică Aviz de liberă practică valabil | Evaluarea medical, în conformitate cu legislația în vigoare, a copilului cu dizabilitate pentru care se solicit încadrarea în grad de handicap și găsirea soluțiilor optime pentru îmbunătățirea calității vieții acestora și integrarea lor psiho-socio-educațională | 1 |
BIBLIOGRAFIE:
Medic
1. Legea 448/2006 – privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificări şi completări
2. Legea nr.272/2004 - privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului- Cap. I și III
3. Ordinul nr. 1306/1883/2016, pentru aprobarea criteriilor biopsihosociale de incadrare a copiilor cu dizabilitati in grad de handicap si a modalitatilor de aplicare a acestora;
4. Ordinul 1985/1305/5805/2016 privind aprobarea Metodologiei pentru evaluarea și intervenția integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilități în grad de handicap, a orientării școlare și profesionale a copiilor cu cerințe educaționale speciale, precum și în vederea abilitării și reabilitării copiilor cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale
COMPLEXUL SOCIAL DE SERVICII SF. NICOLAE
NR. CRT | DENUMIRE POST | NIVEL STUDII | NIVELUL POSTULUI | DURATA POSTULUI | CONDIŢII SPECIFICE PENTRU OCUPARE | SCOPUL PRINCIPAL AL POSTULUI | NR. POSTURI CONCURS |
1. | Educator
| M | execuție | nedeterminată | Absolvent 12 clase cu diploma de bacalaureat | participă la procesul educativ al copiilor din cadrul centrului | 4 |
2. | Magaziner
| M | execuție | nedeterminată | Absolvent 12 clase cu diploma de bacalaureat | Servicii specifice privind gestionarea bunurilor, alimentelor din cadrul centrului | 1 |
3. | Infirmieră
| G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | Acordă îngrijirile zilnice grupului de copii care i-a fost repartizat, menţinând un mediu relaxant şi stimulativ pentru dezvoltarea copiilor pe toate planurile: fizic, intelectual şi emoţional
| 4 |
4. | Îngrijitor
| G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | Activități de curățenie și igienizare | 2 |
BIBLIOGRAFIE:
Educator
Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificări şi completări, cu următoarea tematică:
- Cap. 2: Drepturi şi libertăţi civile
- Cap. 7: Instituţii şi servicii cu atribuţii în protecţia copilului
- Cap. 11: Reguli speciale de procedură
- Cap. 12: Răspunderi şi sancţiuni
EDUCATIA TIMPURIE, autor Ecaterina Vrasmas, Editura Arlequin, Bucuresti, 2014
CAPITOLUL I: Educaţia timpurie sau programe educative pentru copilăria mică
I.6. Caracteristicile si nevoile de dezvoltare ale copiilor
I.7. Stimularea ca specific al dezvoltarii la varstele mici
CAPITOLUL IV: Dezvoltarea copilului: dimensiunile proceselor de educaţie timpurie în favoarea dezvoltării
IV.2. Dezvoltarea copilului mic.
IV.3. Princiipile dezvoltarii copilului
IV.4. Modele teoretice de stadii şi etape de dezvoltare a copilului
IV.5. Dezvoltarea holistică
IV.9. Dezvoltarea în cursul primilor trei ani
IV.12. Aspecte ale dezvoltării sociale la copilul mic
IV.13. Interacţiunea cu adultul ca bază a dezvoltării limbajului
IV.14. Alfabetizarea emoţională
IV.15. Experienţa copilului ca experienţă de relaţie
IV.17. Programul Portage
IV.18. Repere de dezvoltare în cadrul educaţiei timpurii în România
CAPITOLUL V: Sprijin educaţional pentru dezvoltare prin cunoaştere şi individualizare
V.1. Cunoaşterea copilului în creşă şi grădiniţă pentrustimularea dezvoltării sale holistice
V.2. Individualizarea ca proces de sprijin a dezvoltării
CAPITOLUL VII: Rolul amenajării spaţiului educaţional în dezvoltarea copilului mic şi preşcolar
VII.1. Rolul mediului fizic în dezvoltarea copilului
VII.3. Importanţa amenajării spaţiului educativ din creşă/ grădiniţă
VII.4. Ce sunt ariile de stimulare?
VII.6. Ocazii de joc – ocazii de învăţare şi dezvoltare prin ariile de stimulare
VII.7. Tipuri de arii de stimulare
VII.9. Avantajele ariilor de stimulare
VII.10. Rolul educatoarei în amenajarea spaţiului educativ
CAPITOLUL VIII: Imaginea de sine şi stima de sine în educaţia timpurie
VIII.3. Relaţia dintre dezvoltarea sinelui şi apartenenţă la copilul mic
VIII.4. Relaţia dintre dezvoltarea personală şi încrederea de sine
VIII.12. Componentele stimei de sine
VIII.13. Atitudinile parentale şi stima de sine
VIII.14. Activităţile pentru formarea încrederii de sine în creşă şi grădiniţă
Magaziner
1. Legea nr.22 din 18 noiembrie 1969, privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, modificată prin Legea nr.54 din 8 iulie 1994, cu modificirile și completările ulterioare;
2. Ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr.2861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
3. HG 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe
Infirmieră
Ghidul pentru infirmiere-pus la dispoziţie de angajator
CENTRUL DE ZI SF. ANDREI
NR. CRT | DENUMIRE POST | NIVEL STUDII | NIVELUL POSTULUI | DURATA POSTULUI | CONDIŢII SPECIFICE PENTRU OCUPARE | SCOPUL PRINCIPAL AL POSTULUI | NR. POSTURI CONCURS |
1. | Educator
| S | execuție | nedeterminată | Absolvent studii superioare de lungă durată, studii universitare absolvite cu diploma de licență sau echivalentă, specializarea psihologie, asistență socială, sociologie, pedagogie, pedagogie specială, pedagogia învățământului primar și preșcolar sau studii superioare de lungă durată, studii universitare absolvite cu diploma de licență sau echivalentă, urmate de studii postuniversitare – program de studii psihopedagogice de certificare pentru profesia didactică – Nivelul I. | participă la procesul educativ al copiilor din cadrul centrului | 4 |
2. | Infirmieră
| G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | Acordă îngrijirile zilnice grupului de copii care i-a fost repartizat, menţinând un mediu relaxant şi stimulativ pentru dezvoltarea copiilor pe toate planurile: fizic, intelectual şi emoţional
| 6 |
3. | Îngrijitoare
| G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | Asigură servicii de curățenie și igienă a grupelor | 2 |
4. | Muncitor calificat (bucătar) | G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase și curs de calificare în meseria de bucătar | Prepararea meselor pentru beneficiarii centrului, respectarea circuitului alimentar | 1 |
BIBLIOGRAFIE:
Educator
Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificări şi completări, cu următoarea tematică:
- Cap. 2: Drepturi şi libertăţi civile
- Cap. 7: Instituţii şi servicii cu atribuţii în protecţia copilului
- Cap. 11: Reguli speciale de procedură
- Cap. 12: Răspunderi şi sancţiuni
EDUCATIA TIMPURIE, autor Ecaterina Vrasmas, Editura Arlequin, Bucuresti, 2014
CAPITOLUL I: Educaţia timpurie sau programe educative pentru copilăria mică
I.6. Caracteristicile si nevoile de dezvoltare ale copiilor
I.7. Stimularea ca specific al dezvoltarii la varstele mici
CAPITOLUL IV: Dezvoltarea copilului: dimensiunile proceselor de educaţie timpurie în favoarea dezvoltării
IV.2. Dezvoltarea copilului mic.
IV.3. Princiipile dezvoltarii copilului
IV.4. Modele teoretice de stadii şi etape de dezvoltare a copilului
IV.5. Dezvoltarea holistică
IV.9. Dezvoltarea în cursul primilor trei ani
IV.12. Aspecte ale dezvoltării sociale la copilul mic
IV.13. Interacţiunea cu adultul ca bază a dezvoltării limbajului
IV.14. Alfabetizarea emoţională
IV.15. Experienţa copilului ca experienţă de relaţie
IV.17. Programul Portage
IV.18. Repere de dezvoltare în cadrul educaţiei timpurii în România
CAPITOLUL V: Sprijin educaţional pentru dezvoltare prin cunoaştere şi individualizare
V.1. Cunoaşterea copilului în creşă şi grădiniţă pentrustimularea dezvoltării sale holistice
V.2. Individualizarea ca proces de sprijin a dezvoltării
CAPITOLUL VII: Rolul amenajării spaţiului educaţional în dezvoltarea copilului mic şi preşcolar
VII.1. Rolul mediului fizic în dezvoltarea copilului
VII.3. Importanţa amenajării spaţiului educativ din creşă/ grădiniţă
VII.4. Ce sunt ariile de stimulare?
VII.6. Ocazii de joc – ocazii de învăţare şi dezvoltare prin ariile de stimulare
VII.7. Tipuri de arii de stimulare
VII.9. Avantajele ariilor de stimulare
VII.10. Rolul educatoarei în amenajarea spaţiului educativ
CAPITOLUL VIII: Imaginea de sine şi stima de sine în educaţia timpurie
VIII.3. Relaţia dintre dezvoltarea sinelui şi apartenenţă la copilul mic
VIII.4. Relaţia dintre dezvoltarea personală şi încrederea de sine
VIII.12. Componentele stimei de sine
VIII.13. Atitudinile parentale şi stima de sine
VIII.14. Activităţile pentru formarea încrederii de sine în creşă şi grădiniţă
Infirmieră : Ghidul pentru infirmiere-pus la dispoziţie de angajator
CENTRUL DE ZI VRANCEI
NR. CRT | DENUMIRE POST | NIVEL STUDII | NIVELUL POSTULUI | DURATA POSTULUI | CONDIŢII SPECIFICE PENTRU OCUPARE | SCOPUL PRINCIPAL AL POSTULUI | NR. POSTURI CONCURS |
1. | Educator
| S | execuție | nedeterminată | Absolvent studii superioare de lungă durată, studii universitare absolvite cu diploma de licență sau echivalentă, specializarea psihologie, asistență socială, sociologie, pedagogie, pedagogie specială, pedagogia învățământului primar și preșcolar sau studii superioare de lungă durată, studii universitare absolvite cu diploma de licență sau echivalentă, urmate de studii postuniversitare – program de studii psihopedagogice de certificare pentru profesia didactică – Nivelul I. | participă la procesul educativ al copiilor din cadrul centrului | 4 |
2. | Infirmieră
| G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | Acordă îngrijirile zilnice grupului de copii care i-a fost repartizat, menţinând un mediu relaxant şi stimulativ pentru dezvoltarea copiilor pe toate planurile: fizic, intelectual şi emoţional
| 6 |
3. | Magaziner
| M | execuție | nedeterminată | Absolvent 12 clase cu diploma de bacalaureat | Servicii specifice privind gestionarea bunurilor, alimentelor din cadrul centrului | 1 |
4. | Muncitor calificat (bucătar) | G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase și curs de calificare în meseria de bucătar | Prepararea meselor pentru beneficiarii centrului, respectarea circuitului alimentar | 1 |
5. | Muncitor necalificat (ajutor bucătar) | G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | participă la activitățile derulate în bucătaria centrului | 1 |
6. | Îngrijitor
| G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | Activități de curățenie și igienizare | 3 |
BIBLIOGRAFIE:
Educator
Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificări şi completări, cu următoarea tematică:
- Cap. 2: Drepturi şi libertăţi civile
- Cap. 7: Instituţii şi servicii cu atribuţii în protecţia copilului
- Cap. 11: Reguli speciale de procedură
- Cap. 12: Răspunderi şi sancţiuni
EDUCATIA TIMPURIE, autor Ecaterina Vrasmas, Editura Arlequin, Bucuresti, 2014
CAPITOLUL I: Educaţia timpurie sau programe educative pentru copilăria mică
I.6. Caracteristicile si nevoile de dezvoltare ale copiilor
I.7. Stimularea ca specific al dezvoltarii la varstele mici
CAPITOLUL IV: Dezvoltarea copilului: dimensiunile proceselor de educaţie timpurie în favoarea dezvoltării
IV.2. Dezvoltarea copilului mic.
IV.3. Princiipile dezvoltarii copilului
IV.4. Modele teoretice de stadii şi etape de dezvoltare a copilului
IV.5. Dezvoltarea holistică
IV.9. Dezvoltarea în cursul primilor trei ani
IV.12. Aspecte ale dezvoltării sociale la copilul mic
IV.13. Interacţiunea cu adultul ca bază a dezvoltării limbajului
IV.14. Alfabetizarea emoţională
IV.15. Experienţa copilului ca experienţă de relaţie
IV.17. Programul Portage
IV.18. Repere de dezvoltare în cadrul educaţiei timpurii în România
CAPITOLUL V: Sprijin educaţional pentru dezvoltare prin cunoaştere şi individualizare
V.1. Cunoaşterea copilului în creşă şi grădiniţă pentrustimularea dezvoltării sale holistice
V.2. Individualizarea ca proces de sprijin a dezvoltării
CAPITOLUL VII: Rolul amenajării spaţiului educaţional în dezvoltarea copilului mic şi preşcolar
VII.1. Rolul mediului fizic în dezvoltarea copilului
VII.3. Importanţa amenajării spaţiului educativ din creşă/ grădiniţă
VII.4. Ce sunt ariile de stimulare?
VII.6. Ocazii de joc – ocazii de învăţare şi dezvoltare prin ariile de stimulare
VII.7. Tipuri de arii de stimulare
VII.9. Avantajele ariilor de stimulare
VII.10. Rolul educatoarei în amenajarea spaţiului educativ
CAPITOLUL VIII: Imaginea de sine şi stima de sine în educaţia timpurie
VIII.3. Relaţia dintre dezvoltarea sinelui şi apartenenţă la copilul mic
VIII.4. Relaţia dintre dezvoltarea personală şi încrederea de sine
VIII.12. Componentele stimei de sine
VIII.13. Atitudinile parentale şi stima de sine
VIII.14. Activităţile pentru formarea încrederii de sine în creşă şi grădiniţă
Magaziner
1. Legea nr.22 din 18 noiembrie 1969, privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, modificată prin Legea nr.54 din 8 iulie 1994, cu modificirile și completările ulterioare;
2. Ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr.2861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
3. HG 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe
Infirmieră
Ghidul pentru infirmiere-pus la dispoziţie de angajator
CENTRUL DE ZI JIULUI
NR. CRT | DENUMIRE POST | NIVEL STUDII | NIVELUL POSTULUI | DURATA POSTULUI | CONDIŢII SPECIFICE PENTRU OCUPARE | SCOPUL PRINCIPAL AL POSTULUI | NR. POSTURI CONCURS |
1. | Educator
| S | execuție | nedeterminată | Absolvent studii superioare de lungă durată, studii universitare absolvite cu diploma de licență sau echivalentă, specializarea psihologie, asistență socială, sociologie, pedagogie, pedagogie specială, pedagogia învățământului primar și preșcolar sau studii superioare de lungă durată, studii universitare absolvite cu diploma de licență sau echivalentă, urmate de studii postuniversitare – program de studii psihopedagogice de certificare pentru profesia didactică – Nivelul I. | participă la procesul educativ al copiilor din cadrul centrului | 3 |
2. | Infirmieră
| G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | Acordă îngrijirile zilnice grupului de copii care i-a fost repartizat, menţinând un mediu relaxant şi stimulativ pentru dezvoltarea copiilor pe toate planurile: fizic, intelectual şi emoţional | 5 |
3. | Muncitor calificat (bucătar) | G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase și curs de calificare în meseria de bucătar | Prepararea meselor pentru beneficiarii centrului, respectarea circuitului alimentar | 1 |
BIBLIOGRAFIE:
Educator
Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificări şi completări, cu următoarea tematică:
- Cap. 2: Drepturi şi libertăţi civile
- Cap. 7: Instituţii şi servicii cu atribuţii în protecţia copilului
- Cap. 11: Reguli speciale de procedură
- Cap. 12: Răspunderi şi sancţiuni
EDUCATIA TIMPURIE, autor Ecaterina Vrasmas, Editura Arlequin, Bucuresti, 2014
CAPITOLUL I: Educaţia timpurie sau programe educative pentru copilăria mică
I.6. Caracteristicile si nevoile de dezvoltare ale copiilor
I.7. Stimularea ca specific al dezvoltarii la varstele mici
CAPITOLUL IV: Dezvoltarea copilului: dimensiunile proceselor de educaţie timpurie în favoarea dezvoltării
IV.2. Dezvoltarea copilului mic.
IV.3. Princiipile dezvoltarii copilului
IV.4. Modele teoretice de stadii şi etape de dezvoltare a copilului
IV.5. Dezvoltarea holistică
IV.9. Dezvoltarea în cursul primilor trei ani
IV.12. Aspecte ale dezvoltării sociale la copilul mic
IV.13. Interacţiunea cu adultul ca bază a dezvoltării limbajului
IV.14. Alfabetizarea emoţională
IV.15. Experienţa copilului ca experienţă de relaţie
IV.17. Programul Portage
IV.18. Repere de dezvoltare în cadrul educaţiei timpurii în România
CAPITOLUL V: Sprijin educaţional pentru dezvoltare prin cunoaştere şi individualizare
V.1. Cunoaşterea copilului în creşă şi grădiniţă pentrustimularea dezvoltării sale holistice
V.2. Individualizarea ca proces de sprijin a dezvoltării
CAPITOLUL VII: Rolul amenajării spaţiului educaţional în dezvoltarea copilului mic şi preşcolar
VII.1. Rolul mediului fizic în dezvoltarea copilului
VII.3. Importanţa amenajării spaţiului educativ din creşă/ grădiniţă
VII.4. Ce sunt ariile de stimulare?
VII.6. Ocazii de joc – ocazii de învăţare şi dezvoltare prin ariile de stimulare
VII.7. Tipuri de arii de stimulare
VII.9. Avantajele ariilor de stimulare
VII.10. Rolul educatoarei în amenajarea spaţiului educativ
CAPITOLUL VIII: Imaginea de sine şi stima de sine în educaţia timpurie
VIII.3. Relaţia dintre dezvoltarea sinelui şi apartenenţă la copilul mic
VIII.4. Relaţia dintre dezvoltarea personală şi încrederea de sine
VIII.12. Componentele stimei de sine
VIII.13. Atitudinile parentale şi stima de sine
VIII.14. Activităţile pentru formarea încrederii de sine în creşă şi grădiniţă
Infirmieră: Ghidul pentru infirmiere-pus la dispoziţie de angajator
CENTRUL ROMÂNO-DANEZ PENTRU EDUCAȚIE INTEGRATĂ
NR. CRT | DENUMIRE POST | NIVEL STUDII | NIVELUL POSTULUI | DURATA POSTULUI | CONDIŢII SPECIFICE PENTRU OCUPARE | SCOPUL PRINCIPAL AL POSTULUI | NR. POSTURI CONCURS |
1. | Educator
| S | execuție | nedeterminată | Absolvent studii superioare de lungă durată, studii universitare absolvite cu diploma de licență sau echivalentă, specializarea psihologie, asistență socială, sociologie, pedagogie, pedagogie specială, pedagogia învățământului primar și preșcolar sau studii superioare de lungă durată, studii universitare absolvite cu diploma de licență sau echivalentă, urmate de studii postuniversitare – program de studii psihopedagogice de certificare pentru profesia didactică – Nivelul I. | participă la procesul educativ al copiilor din cadrul centrului | 1 |
2. | Asistent medical
| PL | execuție | nedeterminată | Absolvent al școlii postliceale cu specializare asistent medical generalist Aviz de liberă practică valabil eliberat de OAMMR | Acordarea asistenței medicale conform competențelor ce îi revin | 1 |
3. | Infirmieră
| G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | Acordă îngrijirile zilnice grupului de copii care i-a fost repartizat, menţinând un mediu relaxant şi stimulativ pentru dezvoltarea copiilor pe toate planurile: fizic, intelectual şi emoţional
| 1 |
BIBLIOGRAFIE:
Educator
Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificări şi completări, cu următoarea tematică:
- Cap. 2: Drepturi şi libertăţi civile
- Cap. 7: Instituţii şi servicii cu atribuţii în protecţia copilului
- Cap. 11: Reguli speciale de procedură
- Cap. 12: Răspunderi şi sancţiuni
EDUCATIA TIMPURIE, autor Ecaterina Vrasmas, Editura Arlequin, Bucuresti, 2014
CAPITOLUL I: Educaţia timpurie sau programe educative pentru copilăria mică
I.6. Caracteristicile si nevoile de dezvoltare ale copiilor
I.7. Stimularea ca specific al dezvoltarii la varstele mici
CAPITOLUL IV: Dezvoltarea copilului: dimensiunile proceselor de educaţie timpurie în favoarea dezvoltării
IV.2. Dezvoltarea copilului mic.
IV.3. Princiipile dezvoltarii copilului
IV.4. Modele teoretice de stadii şi etape de dezvoltare a copilului
IV.5. Dezvoltarea holistică
IV.9. Dezvoltarea în cursul primilor trei ani
IV.12. Aspecte ale dezvoltării sociale la copilul mic
IV.13. Interacţiunea cu adultul ca bază a dezvoltării limbajului
IV.14. Alfabetizarea emoţională
IV.15. Experienţa copilului ca experienţă de relaţie
IV.17. Programul Portage
IV.18. Repere de dezvoltare în cadrul educaţiei timpurii în România
CAPITOLUL V: Sprijin educaţional pentru dezvoltare prin cunoaştere şi individualizare
V.1. Cunoaşterea copilului în creşă şi grădiniţă pentrustimularea dezvoltării sale holistice
V.2. Individualizarea ca proces de sprijin a dezvoltării
CAPITOLUL VII: Rolul amenajării spaţiului educaţional în dezvoltarea copilului mic şi preşcolar
VII.1. Rolul mediului fizic în dezvoltarea copilului
VII.3. Importanţa amenajării spaţiului educativ din creşă/ grădiniţă
VII.4. Ce sunt ariile de stimulare?
VII.6. Ocazii de joc – ocazii de învăţare şi dezvoltare prin ariile de stimulare
VII.7. Tipuri de arii de stimulare
VII.9. Avantajele ariilor de stimulare
VII.10. Rolul educatoarei în amenajarea spaţiului educativ
CAPITOLUL VIII: Imaginea de sine şi stima de sine în educaţia timpurie
VIII.3. Relaţia dintre dezvoltarea sinelui şi apartenenţă la copilul mic
VIII.4. Relaţia dintre dezvoltarea personală şi încrederea de sine
VIII.12. Componentele stimei de sine
VIII.13. Atitudinile parentale şi stima de sine
VIII.14. Activităţile pentru formarea încrederii de sine în creşă şi grădiniţă
Asistent medical
1. Puericultură şi pediatrie - C. Mărceanu, V. Mihăilescu, , Editura R.C.R Print 2004, pagina 132-145, pag. 145-148, pag.339-344, pag 482-491.
Îngrijirea copilului în diferite perioade ale creşterii şi dezvoltării:
Alimentaţia sugarului sănătos, Alimentaţia copilului mic, a preşcolarului, şcolarului şi adolescentului, Îngrijirea copilului cu convulsii.Urgenţe în pediatrie. Riscurile şi prevenirea accidentelor în copilărie.
2. Îngrijirea omului bolnav şi a omului sănătos - F.Chiru, G, Chiriu, L. Moraru, , Ed. Cison 2001, pag. 295-349, pag.349-377, pag. 416-454, pag. 98-108 .
Îngrijirea omului bolnav şi a omului sănătos: Administrarea medicamentelor. Sonde, spălături, clisme. Recoltarea produselor biologice şi patologice. Evaluarea pulsului şi a tensiunii arteriale.
3. Urgenţe medico-chirurgicale - L.Titirca Sinteze, Editura medicală Bucureşti 2001, pag,17-25, pag. 25-27, pag.29-31, pag. 33-34, pag.42-45, pag, 78-82, pag. 85-88, pag. 95-100, pag.104-113, pag.113-116, pag.116-120, pag.120-123, pag.128-137, pag.234-236, pag.236-237, pag.269-272.
Urgenţe medico-chirurgicale:
Insuficienţa respiratorie acuta (cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă). Criza de astm bronşic (simptamatologie, conduită de urgenţă). Hemoptizia (cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă). Bronhopneumopatia obstructivă cronică BPOC acutizată (simptome, măsuri de urgenţă). Infarctul miocardic acut IMA (semne clinice conduită de urgenţă). Angor pectoral (cauze, simptome, atitudinea de urgenţă). Colica biliară (cauze, simptomotologie, conduită de urgenţă). Hemoragiile digestive sup HDS (cauze, evaluarea cantităţiii de sânge pierdut, simptomatologie, conduita de urgenţă). Colica renală (cauze, simptomatologie, conduita de urgenţă). Retenţia acută de urină (cauze, simptomatologie, conduita de urgenţă). Accidente vasculare cerebrale AVC (cauze, simtomatologie, conduita de urgenţă). Corpi străini auriculari (simptome, măsuri de urgenţă). Corpi străini nazali (simptome, măsuri de urgenţă). Şocul anafilactic (tablou clinic, conduita de urgenţă)
4. Boli infecţioase şi epidemiologice – Manual pentru școlile posliceale sanitare - C. Bocârnea , Editura Info-Team, 1995
Boli infecţioase şi epidemiologice:
Profilaxia bolilor infecţioase generalităţi. Scarlatina, angina streptococică. Rujeola. Rubeola. Varicela herpes, zoster. Tusea convulsivă. Parotidita epidemică. Gripe, viroze respiratorii. Toxiinfecţie alimentară. Hepatită acută virală.
5. „ Chirurgie” - S. Daschievici și M. Mihăilescu Editura Medicală 2002
Traumatismele părţilor moi şi ale oaselor: Contuzia. Entorsele. Luxaţiile. Fracturile
Infirmieră: Ghidul pentru infirmiere-pus la dispoziţie de angajator
CENTRUL DE ZI COPII TSA
NR. CRT | DENUMIRE POST | NIVEL STUDII | NIVELUL POSTULUI | DURATA POSTULUI | CONDIŢII SPECIFICE PENTRU OCUPARE | SCOPUL PRINCIPAL AL POSTULUI | NR. POSTURI CONCURS |
1. | Infirmieră
| G | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | Acordă îngrijirile zilnice grupului de copii care i-a fost repartizat, menţinând un mediu relaxant şi stimulativ pentru dezvoltarea copiilor pe toate planurile: fizic, intelectual şi emoţional
| 1 |
BIBLIOGRAFIE:
Infirmieră
Ghidul pentru infirmiere-pus la dispoziţie de angajator
COMPLEXUL SOCIAL DE SERVICII PINOCCHIO
NR. CRT | DENUMIRE POST | NIVEL STUDII | NIVELUL POSTULUI | DURATA POSTULUI | CONDIŢII SPECIFICE PENTRU OCUPARE | SCOPUL PRINCIPAL AL POSTULUI | NR. POSTURI CONCURS |
1. | Asistent medical
| PL | execuție | nedeterminată | Absolvent al școlii postliceale cu specializare asistent medical generalist Aviz de liberă practică valabil eliberat de OAMMR | Acordarea asistenței medicale conform competențelor ce îi revin | 1 |
2. | Supraveghetor noapte | M | execuție | nedeterminată | Studii generale, minim 8 clase | asigura permanent supravegherea si securitatea beneficiarilor | 1 |
BIBLIOGRAFIE:
Asistent medical
6. Puericultură şi pediatrie - C. Mărceanu, V. Mihăilescu, , Editura R.C.R Print 2004, pagina 132-145, pag. 145-148, pag.339-344, pag 482-491.
Îngrijirea copilului în diferite perioade ale creşterii şi dezvoltării:
Alimentaţia sugarului sănătos, Alimentaţia copilului mic, a preşcolarului, şcolarului şi adolescentului, Îngrijirea copilului cu convulsii.Urgenţe în pediatrie. Riscurile şi prevenirea accidentelor în copilărie.
7. Îngrijirea omului bolnav şi a omului sănătos - F.Chiru, G, Chiriu, L. Moraru, , Ed. Cison 2001, pag. 295-349, pag.349-377, pag. 416-454, pag. 98-108 .
Îngrijirea omului bolnav şi a omului sănătos: Administrarea medicamentelor. Sonde, spălături, clisme. Recoltarea produselor biologice şi patologice. Evaluarea pulsului şi a tensiunii arteriale.
8. Urgenţe medico-chirurgicale - L.Titirca Sinteze, Editura medicală Bucureşti 2001, pag,17-25, pag. 25-27, pag.29-31, pag. 33-34, pag.42-45, pag, 78-82, pag. 85-88, pag. 95-100, pag.104-113, pag.113-116, pag.116-120, pag.120-123, pag.128-137, pag.234-236, pag.236-237, pag.269-272.
Urgenţe medico-chirurgicale:
Insuficienţa respiratorie acuta (cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă). Criza de astm bronşic (simptamatologie, conduită de urgenţă). Hemoptizia (cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă). Bronhopneumopatia obstructivă cronică BPOC acutizată (simptome, măsuri de urgenţă). Infarctul miocardic acut IMA (semne clinice conduită de urgenţă). Angor pectoral (cauze, simptome, atitudinea de urgenţă). Colica biliară (cauze, simptomotologie, conduită de urgenţă). Hemoragiile digestive sup HDS (cauze, evaluarea cantităţiii de sânge pierdut, simptomatologie, conduita de urgenţă). Colica renală (cauze, simptomatologie, conduita de urgenţă). Retenţia acută de urină (cauze, simptomatologie, conduita de urgenţă). Accidente vasculare cerebrale AVC (cauze, simtomatologie, conduita de urgenţă). Corpi străini auriculari (simptome, măsuri de urgenţă). Corpi străini nazali (simptome, măsuri de urgenţă). Şocul anafilactic (tablou clinic, conduita de urgenţă)
9. Boli infecţioase şi epidemiologice – Manual pentru școlile posliceale sanitare - C. Bocârnea , Editura Info-Team, 1995
Boli infecţioase şi epidemiologice:
Profilaxia bolilor infecţioase generalităţi. Scarlatina, angina streptococică. Rujeola. Rubeola. Varicela herpes, zoster. Tusea convulsivă. Parotidita epidemică. Gripe, viroze respiratorii. Toxiinfecţie alimentară. Hepatită acută virală.
10. „ Chirurgie” - S. Daschievici și M. Mihăilescu Editura Medicală 2002
Traumatismele părţilor moi şi ale oaselor: Contuzia. Entorsele. Luxaţiile. Fracturile
NOTĂ:
Cu privire la vechimea în specialitatea studiilor necesare: nu se solicită vechime în specialitatea studiilor necesare ocupări postului;
încadrarea pe gradul corespunzător vechimii în specialitatea studiilor necesare ocupării postului/vechimii în muncă, se face potrivit prevederilor legale care reglementează efectuarea stagiului pentru absolvenţii învăţământului superior, coroborate cu dispoziţia Primarului Sectorului 1 prin care se aprobă criteriile proprii de selecţie, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului României nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Pentru candidaţii care cumulează pensie cu salariul, angajarea se face pe durată determinată: vezi extras Legea nr. 53/2003-Codul muncii: prin derogare de la regula prevăzută la art. 12 alin. (1), angajatorii au posibilitatea de a angaja, în cazurile şi în condiţiile prezentului cod, personal salariat cu contract individual de muncă pe durată determinată.... Contractul individual de muncă poate fi încheiat pentru o durată determinată numai în următoarele cazuri:... g) angajarea pensionarilor care, în condiţiile legii, pot cumula pensia cu salariul.
DOSARUL DE CONCURS, PROBELE DE CONCURS,
ALTE INFORMAŢII ÎN LEGĂTURĂ CU CONCURSUL
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului României nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar de concurs care va conţine următoarele documente:
Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, pus la dispoziție de organizatorul concursului de angajare;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, conform modelului prevăzut de HGR 1336/2022;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, conținând în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Copiile de pe actele prevăzute la alin. lit. b) - e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la lit. g) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la alin. lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
Documentul prevăzut la alin. lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
TIPUL PROBELOR DE CONCURS
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante constă în 3 etape succesive, astfel:
Selecţia dosarelor
Proba scrisă/proba practică
Interviul
PROBA SCRISĂ Constă în redactarea unei lucrări şi/sau rezolvarea unor teste grilă | INTERVIU Constă în testarea abilităţilor, aptitudinilor şi motivaţiei candidaţilor | PROBA PRACTICĂ Constă în testarea abilităţilor şi aptitudinilor practice ale candidatului |
Medic | Medic |
|
Asistent medical | Asistent medical |
|
Educator S | Educator S |
|
Educator M | Educator M |
|
Infirmieră | Infirmieră |
|
Magaziner | Magaziner |
|
| Îngrijitoare | Îngrijitoare |
| Îngrijitor | Îngrijitor |
| Muncitor calificat (bucătar) | Muncitor calificat (bucătar) |
| Muncitor necalificat (ajutor bucătar) | Muncitor necalificat (ajutor bucătar) |
| Supraveghetor de noapte | Supraveghetor de noapte |
DATA LIMITĂ, ORA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSAREEL CONCURS, LOCUL DE DEPUNERE, PERSOANELE ŞI DATELE DE CONTACT:
Pentru participarea la concurs, dosarele se pot depune la sediul instituţiei din Bucureşti, Sector 1, B-dul Mareşal Al. Averescu nr. 17, Pavilion F, etaj II, pînă la data de 10 MAI 2023, inclusiv, între orele 0900 şi 1500 de luni până joi şi vineri între orele 0900 - 1300, la secretarul comisiei de concurs, doamna Matus Iuliana Mirela, tel: 021.222.37.67.
LOCUL, DATA ŞI ORA DESFĂŞURĂRII PROBELOR
Concursul se desfăşoară la sediul din Bucureşti, Sector 1, B-dul Mareşal Al. Averescu nr. 17, după cum urmează:
SELECŢIA DOSARELOR: maximum două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor
PROBA SCRISĂ: 23.05.2023, începând cu ora 900
PROBA PRACTICĂ: 23.05.2023, începând cu ora 1300
INTERVIUL: se susţine într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise şi/sau probei practice, după caz. Data şi ora susţinerii interviului se afişează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă şi/sau practică, după caz.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului, inclusiv selecţia dosarelor, se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii "admis" sau "respins", prin afişare la sediul şi pe pagina de internet www.dgaspc-sectorul1.ro în termen de maximum o zi lucrătoare de la data finalizării probei.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă şi/sau proba practică şi interviu, după caz, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi/sau a probei practice şi a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării concursului:
a) concursul se amână pentru o perioadă de maximum 15 zile lucrătoare;
b) concursul se anulează dacă termenul prevăzut la litera a) nu poate fi respectat.
În situaţia constatării necesităţii suspendării/anulării/amânării/reluării concursului, D.G.A.S.P.C. Sector 1 are obligaţia:
a) anunţării, prin aceleaşi mijloace de informare, a modificărilor intervenite în desfăşurarea concursului;
b) informării candidaţilor ale căror dosare au fost înregistrate, dacă este cazul, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit.
În situaţia reluării procedurii de concurs candidaţii au posibilitatea de a înlocui, până la data stabilită pentru prima probă, documentele depuse iniţial la dosarul de concurs, a căror valabilitate a încetat.
În situaţia în care concursul se anulează candidaţii pot retrage documentele depuse la dosarul de concurs în original, în baza unei solicitări adresate în scris preşedintelui comisiei de concurs.
Documentele depuse la dosarul de concurs în original se înapoiază candidaţilor declaraţi "respins", la solicitarea scrisă a acestora.