Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Telefonul Copilului 119 Non-stop TelVerde, Sectorul 1 Persoane Vârstnice 0800 800 063 Intervenție în Regim de urgență 0734 454 543

Ultimele noutăți

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1

Noutăți

Anunț privind organizarea unei sesiuni suplimentare pentru înscrierea copiilor la centrele de zi tip creșă pentru locurile disponibile pentru anul școlar 2024 – 2025

17 ianuarie 2025
Copii

Sesiunea de înscriere pentru centrul de zi de tip creșă din subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1, pentru anul școlar 2024 – 2025 va fi organizată în perioada 05.02.2025 – 09.02.2025.

Numărul locurilor disponibile pentru frecventare începând cu luna februarie 2025:

  • Centrul de zi „Sf. Andrei” (str. Cosmești, nr. 15): 8 locuri disponibile pentru începerea frecventării februarie 2025;

Atribuirea locurilor la centrele de zi va fi efectuată ținând cont de luna cu care părinții solicită frecventarea, punctajul cumulat și data și ora înregistrării cererii în aplicația online, fiind soluționate (înscrise) prioritar în luna februarie 2025 cererile pentru care părinții au solicitat începerea frecventării cu luna februarie 2025, cererile pentru care s-a solicitat începerea frecventării într-o lună ulterioară vor fi soluționate ulterior lunii februarie 2025 în funcție de disponibilitatea locurilor în lunile respective (locurile nu pot fi rezervate). Acordurile pentru admiterea în centrul de zi vor fi emise cu dată de începere luna februarie 2025 iar părinții vor avea la dispoziție termen de 30 de zile pentru confirmarea locului, prin prezentarea la centrul de zi împreună cu copilul. În cazul neprezentării copilului la centrul de zi de tip creșă în termenul de 30 zile, locul va fi vacantat.

Locurile disponibile vor fi repartizate în funcție de punctajele obținute, în ordine descrescătoare (de la cel mai mare punctaj la cel mai mic).

În situația cererilor cu punctaje egale se va lua în considerare ziua și ora înregistrărilor pe platforma on-line.

IMPORTANT!

Crearea conturilor pentru depunerea cererilor de înscriere se face exclusiv în perioada sesiunilor de înscriere, pe link-ul https://cresa.dgaspc-sectorul1.ro/.

Crearea conturilor pentru încărcarea cererilor de înscriere se face pe website-ul https://cresa.dgaspc-sectorul1.ro/ . La fiecare sesiune de înscrieri la care participă, părinții își vor crea conturi noi cu același e-mail sau e-mail nou. Parola generată automat de aplicație va fi transmisă prin e-mail.

Părinții/reprezentanții legali ai copilului vor încărca documente necesare înscrierii copilului, exclusiv prin aplicația online disponibilă pe site-ul instituției, www.dgaspc-sectorul1.ro.

            Nu sunt acceptate cereri privind transferul copiilor admiși la unul dintre centrele de zi către un alt centru de zi!

            Completarea formularului online de înscriere și încărcarea documentelor aferente va fi efectuată exclusiv începând cu prima zi a fiecărei sesiuni de înscriere, la ora 08:00 din conturile create anterior în sesiunea curentă.

Persoanele care întâmpină dificultăți pentru accesarea aplicației online, pot beneficia de asistență pentru înscrierea în aplicația online, la sediul Serviciului Prevenire a Separării Copilului de Familie, din București, Sector 1, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, nr. 17, corp H,  în perioada sesiunii de înscriere, în timpul programului de lucru.

* Cererile de înscriere la centrele de zi tip creșă transmise pe e-mail, depuse la sediile centrelor de zi de tip creșă sau la sediul DGASPC Sector 1, NU vor fi luate în considerare!

Analiza cererilor va fi realizată exclusiv pe baza documentelor încărcate în aplicația on-line și nu vor fi luate în considerare documente transmise prin intermediul altor canale de comunicare în perioada sesiunii de înscriere sau transmise ulterior perioadei de desfășurare a sesiunii de înscriere prin orice canal de comunicare.

ATENȚIE! Cererea încărcată pe platforma online nu poate fi modificată, în sensul că, după trimitere, nu se pot efectua completări cu date și/sau documente, nu se poate modifica centrul de zi pentru care s-a optat, nu se poate modifica data de începere selectată pentru frecventarea centrului de zi. Analiza cererilor și acordarea punctajelor se face exclusiv pe baza documentelor încărcate în platforma online în perioada sesiunii de înscriere. În cazul în care, după încărcarea cererii în aplicația online părinții doresc să încarce documente suplimentare (omise), este necesară depunerea unei alte cereri în aplicația online (selectând același centru de zi de tip creșă și aceeași lună pentru frecventare).

Situații particulare:

  • În situația în care se constată faptul că unele documente sunt neconforme sau nu fac parte din categoria documentelor regăsite în prezentul anunț, acestea nu vor fi validate/ punctate.
  • În situația în care se constată faptul că din documentele de identitate încărcate nu reiese domiciliul sau viza de reședință valabilă pe raza Sectorului 1 la momentul încărcării cererii, pentru cel puțin unul dintre părinți, cererea va fi invalidată.
  • În cazul în care este necesar să încărcați documente conținând mai multe pagini sau mai multe documente în cadrul unei secțiuni (exemplu: certificate de naștere pentru copii proveniți din gemeni/tripleți sau alți copii aflați în întreținere înscriși în ciclul preșcolar sau școlar primar – toate certificatele de naștere ale copiilor vor fi încărcate într-un singur document), acestea vor fi scanate împreună într-un singur document de tip PDF care va fi încărcat în secțiunea aferentă. În situația în care este încărcat doar spatele cărții de identitate pentru părinții care au viză de reședință stabilită, iar codul numeric personal al acestora nu poate fi confruntat cu codul numeric personal de pe fața cărții de identitate, sau certificatul de căsătorie, documentul se invalidează, respectiv, cererea se invalidează în cazul în care nu sunt încărcate documente de identitate pentru celălalt părinte din care să reiasă domiciliul sau reședința stabilită și valabilă pe raza Sectorului 1.
  • În situația în care din certificatul de naștere al copilului se constată faptul că acesta a împlinit vârsta de 3 ani anterior perioadei de emitere a acordului privind frecventarea unui centru de zi de tip creșă, cererea va fi invalidată.
  • Pentru copiii proveniți din relații anterioare, înscriși în învățământul preșcolar/ primar pentru care se solicită punctajul suplimentar de 2 puncte, sunt necesare documente din care să reiasă filiația acestora (ca urmare a schimbării numelui părinților).

Confirmarea înregistrării cererii în aplicația online este reprezentată de e-mail-ul generat automat, care conține numărul, data și ora înregistrării cererii și centrul de zi selectat pentru înscriere. În situația în care părinții nu primesc e-mailul de confirmare a înregistrării cererii, procesul de înregistrare trebuie reluat.

Părinții vor primi răspuns prin e-mail cu privire la rezultatul sesiunii de înscriere după afișarea pe site-ul instituției a listelor cuprinzând rezultatele finale.

Calendarul desfășurării sesiunii:

  • 05.02.2025 ora 08:00 – 09.02.2025 ora 23:59 – depunerea cererilor de înscriere și a documentelor necesare în aplicația online; aplicația va fi disponibilă în intervalul precizat pe link-ul: https://cresa.dgaspc-sectorul1.ro/ .
  • 10.02.2025 – analiza cererilor;
  • 11.02.2025, după orele 14:00 – afișarea pe site-ul instituției a listei provizorii cuprinzând cererile validate în urma analizării acestora;
  • 11.02.2025 – 12.02.2025 – depunere contestații cu privire rezultatele provizorii (contestațiile vor fi transmise pe e-mail cresa@dgaspc-sector1.ro);
  • 13.02.2025 – 14.02.2025 – analiza și soluționarea contestațiilor;
  • 17.02.2025, după orele 14:00 – afișarea pe site-ul instituției a listei finale cuprinzând rezultatele sesiunii de înscriere.

*** După data de 17.02.2025, părinții vor primi pe adresele de e-mail cu care s-au înregistrat în aplicație răspunsuri cu privire la atribuirea unui loc la centrul de zi solicitat, respectiv, rămânerea pe lista de așteptare. Frecventarea copiilor la Centrului de zi „Sf. Andrei” se va realiza începând cu data de 24.02.2025, părinții având termen de 30 zile calendaristice pentru confirmarea locului, prin prezentarea copilului la Centrul de zi.

 Cererile aflate pe listele de așteptare pentru anul școlar 2024-2025 ca urmare a sesiunii din luna iulie 2024: Părinții ale căror cereri se află pe lista de așteptare în anul școlar 2024 – 2025 pentru celelalte centre de zi de tip creșă din subordinea DGASPC Sector 1 se anulează la data de 30.06.2025, fiind soluționate în funcție de disponibilitatea locurilor.

Nu vor fi soluționate favorabil următoarele cereri:

  • cererile părinților ai căror copii beneficiază de un loc la un centru de zi din subordinea DGASPC Sector 1 și depun ulterior, în alte sesiuni, cereri pentru același copil în vederea admiterii la un alt centru de zi;
  • cererile părinților care solicită transferul copiilor înscriși la un centru de zi din subordinea DGASPC Sector 1, către alt centru de zi din subordinea DGASPC Sector 1.
  • cererile depuse în sesiunea curentă, pentru care părinții solicită frecventarea centrului de zi începând cu un alt an școlar.

În situația în care părinții vor depune cereri care se încadrează în situațiile specificate anterior, aceștia vor fi informați prin intermediul aplicației online cu privire la faptul că aceste cereri nu vor fi soluționate favorabil.

Documentație necesară:

Documentele pot fi încărcate în aplicația online în format .PDF (documente care conțin o pagină sau mai multe pagini) și format .JPG (documente care conțin exclusiv o singură pagină).

Atenție! Documentele care conțin mai multe pagini trebuie scanate într-un singur document și încărcate în rubrica aferentă (exemplu: în situația părinților care au viza de reședință stabilită pe raza Sectorului 1, atât fața, cât și spatele actului trebuie scanate într-un singur document și încărcat în rubrica „document identitate”). În fiecare rubrică poate fi încărcat un singur document, nu pot fi încărcate documente multiple!

  1. certificatul de  naștere al copilului/ copiilor pentru care se solicită înscrierea la un centru de zi de tip creșă;
  2. cărțile de identitate ale părinților (mamă, tată)/ reprezentanților legali – părinții care dețin vize de reședință stabilite și valabile pe raza Sectorului 1, vor încărca un singur document (.PDF sau .JPG) care va conține atât fața, cât și spatele cărții de identitate;
  3. certificatul de căsătorie al părinților/ reprezentanților legali- după caz;
  4. decizia de suspendare a contractului de muncă sau decizia privind aprobarea acordării îndemnizației de creștere copil, eliberată de Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București, în cazul în care unul dintre părinți se află în concediu de creștere şi îngrijire copil;
  5. hotărâre/sentință de divorț sau de încredințare a copilului / convenție notarială sau în cazuri excepționale în cazul relațiilor neoficializate – declarație pe propria răspundere din care să reiasă separarea părinților și faptul că celălalt părinte nu contribuie la creșterea și îngrijirea copilului –dacă este cazul;
  6. certificatul de deces al unuia dintre părinți – dacă este cazul;
  7. hotărâre/ sentință de plasament sau sentință de încredințare în vederea adopției – dacă este cazul;
  8. certificate de naștere pentru ceilalți frați ai copilului care frecventează același centru de zi de tip creșă în anul școlar pentru care se face înscrierea – dacă este cazul;
  9. certificate de naștere pentru ceilalți copii aflați în întreținere care frecventează învățământul preșcolar, școlar – inclusiv până la finalizarea clasei a IV-a, înscriși în anul școlar pentru care se face înscrierea la un centru de zi de tip creșă și dovadă: adeverințe eliberate de unitățile de învățământ (în situații excepționale, pentru copiii care urmează să frecventeze primul an de grădiniță, respectiv școală și nu s-a putut obține adeverință, părinții vor încărca declarații pe proprie răspundere care vor conține în mod obligatoriu denumirea unității de învățământ la care este înscris copilul) – după caz;
  10. adeverință eliberată de către unitatea de învățământ pentru părintele/părinții care urmează o formă de învățământ de zi înscriși în anul școlar în curs – dacă este cazul;
  11. hotărâre privind încadrarea într-un grad de handicap și certificatul de încadrare într-un grad de handicap pentru copil/ fratele copilului / sora copilului/ părintele/ reprezentantul legal al copilului – cu dizabilități – dacă este cazul;

Criterii de departajare și documente necesare înscrierii – se vor încărca scanări / imagini ale următoarelor documente:

  • 5 puncte pentru fiecare părinte/ reprezentant legal cu domiciliul stabil pe raza Sectorului 1 – cărțile de identitate, certificatul de căsătorie (după caz); nu se acordă punctaje pentru vizele de reședință stabilite și valabile pe raza Sectorului 1;
  • 5 puncte suplimentare pentru părintele unic susținător –  sentința de divorț definitivă și irevocabilă, certificatul de deces sau în cazuri excepționale în cazul relațiilor neoficializate – declarație pe propria răspundere din care să reiasă separarea părinților și faptul că celălalt părinte nu contribuie la creșterea și îngrijirea copilului;
  • 5 puncte pentru copiii care au frați înscriși și frecventează același centru de zi înanul școlar pentru care se face înscrierea la centrul de zi de tip creșă – xerocopii ale certificatelor de naștere ale fraților;
  • 5 puncte pentru părintele/ părinții care urmează o formă de învățământ cu frecvență (IF) preuniversitar (liceu), postliceal sau universitar, cu durată de minimum 2 semestre (nivel licență, master, doctorat sau cursuri postuniversitare) acreditată/autorizată, în sistem public sau privat, sau care se află în perioada de rezidențiat înanul școlar în curs – adeverință eliberată de către unitatea de învățământ originală scanată; Nu se acordă punctaj conform acestui criteriu pentru cursurile de calificare/ formare/ perfecționare/ specializare sau cursuri postuniversitare cu durată de desfășurare mai mică de 2 semestre. Nu se acordă punctaj persoanelor care se află în perioada de suspendare a studiilor în anul școlar pentru care solicită înscrierea copilului la un centru de zi de tip creșă.
  • 2 puncte pentru fiecare alt copil minor aflat în întreținere (preșcolar, școlar, până la finalizarea învățământului primar, inclusiv clasa a IV-a) înscrisla momentul efectuării încărcării cererii pentru un centru de zi de tip creșă în aplicația online– xerocopii ale certificatelor de naștere, adeverințe eliberate de către unitățile de învățământ; în situația în care nu a putut fi obținută adeverință de la unitatea de învățământ, părinții au posibilitatea să formuleze o declarație olografă în care să specifice obligatoriu denumirea unității școlare în cadrul căreia copilul va frecventa cursurile preșcolare/primare și clasa în care acesta este înscris în anul școlar pentru care se face înscrierea la un centru de zi de tip creșă;  nu se acordă punctaj suplimentar pentru alți copii aflați în întreținere care nu se încadrează în categoriile specificate anterior; nu se vor lua în considerare carnetele de elev încărcate și nu se va acorda punctajul suplimentar.
  • 2 puncte pentru fiecare copil proveniți din gemeni/ tripleți – certificatele de naștere ale copiilor;
  • 5 puncte pentru copil/ frate/ soră/ părinte cu dizabilități (încadrat în grad de handicap) – xerocopii ale actelor de identitate, xerocopie a hotărârii privind încadrarea într-un grad de handicap și xerocopie a certificatului de încadrare într-un grad handicap; se acordă punctajul aferent criteriului o singură dată, indiferent de numărul membrilor familiei încadrați într-un grad de handicap. Nu se acordă punctaj suplimentar pentru alți membri ai familiei extinse încadrați în grad de handicap, iar în aceste situații documentul este invalid pentru acest criteriu.

Punctajele suplimentare aferente criteriilor părinți care urmează o formă de învățământ cu frecvență și părinte cu dizabilități vor fi atribuite doar pentru părinții care au domiciliul/ viza de reședință valabilă pe raza Sectorului 1 la momentul înscrierii cererii în aplicația online și nu vor fi oferite părinților (soțului/ soției aplicantului online (părintele care are domiciliul/viză de reședință valabilă pe raza Sectorului 1 și care face înscrierea în aplicația online) care nu au domiciliul/reședința stabilită pe raza Sectorului 1.

În cazul în care unul dintre părinți se află în concediu de creștere copil este necesară decizia de suspendare a contractului de muncă sau decizia privind aprobarea acordării indemnizației de creștere copil eliberată de Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București

Părintele/reprezentantul legal care se află în creștere copil are obligația ca în termen de 3 luni de zile de la intrarea copilului în colectivitate, să își reia activitatea profesională. După expirarea termenului de 3 luni dacă părintele/reprezentantul legal nu prezintă dovada reluării activității profesionale locul obținut la centrul de zi de tip creșă se va vacanta. Mamele care sunt însărcinate sau se află în concediu prenatal/concediu pentru creștere și îngrijirea altui copil față de cel pentru care se solicită înscrierea la un centru de zi de tip creșă fac excepție de la această regulă.

Sari la conținut