Concurs pentru ocuparea posturilor contractuale de execuţie
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1 organizează concurs pentru ocuparea posturilor contractuale de execuţie, vacante, după cum urmează:
Centrul de Zi Alternativa:
1 post inspector de specialitate (atribuţii de psiholog) – candidaţii trebuie să fie absolvenţi de studii universitare cu specializarea psihologie
(principalele atribuţii: efectuează examenul psihologic pe baza instrumentelor specifice profesiei, stabilind nivelul general de dezvoltare şi gradul retardului, desfăşoară activităţi de terapie individuală în vederea ameliorării deficienţelor de natură atenţională, amnezică, perceptivă, cognitivă şi comportamentală, realizează servicii de consiliere cu părinţii, oferindu-le suportul informaţional, instrumental şi emoţional de care au nevoie, asigură servicii de consiliere cu tinerii aflaţi în situaţie de inadaptare şcolară şi socială pentru reeducarea proceselor afectate, îmbunătăţirea autocunoaşterii şi optimizarea dezvoltării personale, întocmeşte împreună cu echipa multidisciplinară Planul Individual de Intervenţie, evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural în care se manifestă problemele psihologice, efectuează vizite la domiciliul persoanelor cu handicap în vederea evaluării socio-psiho-medicale, promovează alternativa îngrijirii la domiciliu a persoanelor cu handicap, dacă suspectează sau identifică situaţii de abuz, neglijare sau exploatare a beneficiarului în cadrul centrului sau în afara acestuia înştiinţează superiorul ierarhic ş.a.)
Centrul Multifuncţional Nazarcea – Centrul de Inserţie Profesională:
1 post inspector de specialitate (atribuţii de psiholog) - candidaţii trebuie să fie absolvenţi de studii universitare cu specializarea psihologie
(principalele atribuţii: participă - alături de echipa multidisciplinară - la evaluarea persoanelor cu handicap aflate în evidenţa centrului, efectuând evaluarea psihologică a acestora şi completează documentaţia specifică ce va fi anexată la dosarul beneficiarului; acordă suport şi consiliează psihologic persoanele asistate în evidenţa centrului şi, după caz, membrii familiilor acestora, în scopul integrării/reintegrării sociale a beneficiarilor, a dezvoltării aptitudinilor, abilităţilor de comunicare şi a potenţialului funcţional restant, precum şi în scopul optimizării relaţiilor acestora cu familia şi cu ceilalţi membrii ai comunităţii; participă la activităţile zilnice ale Centrului de Inserţie Profesională - sustenabilitatea proiectului PHARE 2006/18-147.04.0203.02.01.805; participă la activităţile Atelierului de Terapie Ocupaţională – croitorie şi serigrafie; propune şi participă la acţiuni sau evenimente organizate cu scopul stimulării integrării sau reintegrării sociale a beneficiarilor, precum şi în scopul consolidării relaţiilor acestora cu familia; elaborează instrumente de evaluare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor şi asigură aplicarea acestora în cadrul serviciului; asigură ordinea lucrărilor/dosarelor aflate în evidenţă si solutionarea acestora în termenul legal; informează şi consiliază persoanele cu handicap şi familiile acestora cu privire la drepturile prevăzute de lege; informează beneficiarul despre oferta de servicii sociale existentă la nivelul sectorului 1 şi condiţiile de acordare a acestora; cunoaşte drepturilor şi obligaţiilor persoanelor cu handicap, codul de etică din cadrul serviciului, precum şi legislaţia specifică din domeniul protecţiei persoanei cu handicap ş.a.)
Casa de Tip Familial Sf. Constantin:
1 post asistent medical - candidaţii trebuie să fie absolvenţi de studii postliceale în domeniul sanitar, cu autorizaţie de liberă practică
(principalele atribuţii: specificul muncii de părinte social implică participarea în egală măsură la activităţi de îngrijire de bază; consemnarea schemelor de tratament şi administrarea medicamentelor; consemnarea programărilor la medicii specialişti sau la laboratoare; consemnarea următoarele evenimente: boli infecţioase şi alte boli, rănire sau vătămare importantă ori accident, orice eveniment care afectează bunăstarea sau siguranţa copilului / tânărului, decesul unui copil / tânăr şi circumstanţele în care s-a produs; în caz de epidemii respectă procedura indicată de către medic; evidenţierea consumului de medicamente în registrul de consum; verificarea temperaturilor din frigidere şi existenţa graficelor de temperatură pe acestea; participă la activităţile de îngrijire de bază ale beneficiarilor; participă la activităţile de pregătire a meselor şi preparare a hranei; recoltarea de probe alimentare din produsul finit şi păstrarea acestora 48 h în frigiderul de probe; participă la activităţile de curăţenie, în interiorul casei cât şi în exterior; participă la activităţile de spălare şi călcare a rufelor şi a lenjeriei; asigură supravegherea atât pe timpul zilei cât şi pe timpul nopţii; participă la activităţile de educaţie non-formală ş.a.)
1 post inspector de specialitate (atribuţii în sfera educativă) – candidaţii trebuie să fie absolvenţi de studii superioare în domeniul asistenţă socială, ştiinţe ale educaţiei, psihologie
(principalele atribuţii: specificul muncii de educator in casa de tip familial-părinte social- implică participarea în egală măsură la activităţi de îngrijire de bază; participă la întocmirea PIP, pe latura educaţională, împreună cu personalul de specialitate în funcţie de nevoile şi particularităţile fiecărui copil; comunică asistentei medicale orice modificare apărută în starea de sănătate a copiilor; participă la activităţile de îngrijire de bază ale copiilor; participă la activităţile de pregătire a meselor şi preparare a hranei; recolteaza probe alimentare din produsul finit şi le pune la pastrat in frigider; participă la activităţile de curăţenie, în interiorul casei cât şi în exterior; participă la activităţile de spălare şi călcare a rufelor şi a lenjeriei; asigură supravegherea atât pe timpul zilei cât şi pe timpul nopţii; participă la activităţile de educaţie non-formală; participă la activităţi de formare a deprinderilor pentru viaţa independentă; colaborează cu echipa pluridisciplinară a DGASPC în vederea întocmirii şi implementării PIP -plan individualizat de protecţie, şi PIS -plan intervenţie specifică; însoţeşte copiii la şcoală sau la Centrul de Recuperare ş.a.)
Complexul Social de Servicii Sf. Maria:
1 post referent educator – diplomă de absolvire a liceului
(principalele atribuţii: conduce activitatea educativă a grupei de copii stabilită de către şeful complexului social de servicii, participă la întocmirea Planului Individualizat de Protecţie şi răspunde de aplicarea acestuia în conformitate cu atribuţiile ce îi revin, educatorul ajută copilul să-şi efectueze temele, îl controlează, face demersuri pentru o pregătire cât mai bună individuală şi particularizată ritmului şi posibilităţilor fiecărui copil, are obligaţia să controleze prezenţa copilului la şcoală şi să discute atât cu copilul cât şi cu învăţătorul sau profesorul-diriginte şi cu alte cadre didactice pentru rezolvarea problemelor ce apar, urmăreşte şi asigură pregătirea pentru şcoală şi societate a fiecărui copil din grupa repartizată, consemnând cu regularitate în caietul de observaţii aspecte ce privesc schimbările observate la fiecare copil, răspunde de copiii plecaţi din unitate, asumarea acestei răspunderi făcându-se prin semnarea biletului de voie unde sunt consemnate: locul unde se deplasează copilul, scopul deplasării şi orele între care acesta este plecat, raspunde de sănătatea fizică şi psihică a copiilor încredinţaţi şi informează de îndată şeful de complex, cabinetul medical sau după caz psihologul în cazul în care apar modificări ale stării de sănătate a acestora, răspunde de securitatea vieţii copiilor pe timpul cât îşi desfăşoară activitatea în cadrul complexului sau cu ocazia altor activităţi ş.a.)
Complexul Social de Servicii Sf. Andrei:
1 post educator puericultor – candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă colegiu specializarea educator puericultor
(principalele atribuţii: conduce activitatea educativă a grupei de copii stabilită de către şeful complexului social de servicii, participă la întocmirea Planului Individualizat de Protecţie şi răspunde de aplicarea acestuia în conformitate cu atribuţiile ce îi revin, educatorul ajută copilul să-şi efectueze temele, îl controlează, face demersuri pentru o pregătire cât mai bună individuală şi particularizată ritmului şi posibilităţilor fiecărui copil, are obligaţia să controleze prezenţa copilului la şcoală şi să discute atât cu copilul cât şi cu învăţătorul sau profesorul-diriginte şi cu alte cadre didactice pentru rezolvarea problemelor ce apar, urmăreşte şi asigură pregătirea pentru şcoală şi societate a fiecărui copil din grupa repartizată, consemnând cu regularitate în caietul de observaţii aspecte ce privesc schimbările observate la fiecare copil în parte, răspunde de copiii plecaţi din unitate, asumarea acestei răspunderi făcându-se prin semnarea biletului de voie unde sunt consemnate: locul unde se deplasează copilul, scopul deplasării şi orele între care acesta este plecat, raspunde de sănătatea fizică şi psihică a copiilor încredinţaţi şi informează de îndată şeful de complex, cabinetul medical sau după caz psihologul în cazul în care apar modificări ale stării de sănătate a acestora, răspunde de securitatea vieţii copiilor pe timpul cât îşi desfăşoară activitatea în cadrul complexului sau cu ocazia altor activităţi ş.a.)
2 posturi infirmieră - candidaţii trebuie să fie absolvenţi de minim 8 clase
(principalele atribuţii: planificarea propriei activităţi şi perfecţionarea continuă; lucrul în echipa multidisciplinară şi comunicarea interactivă; cunoaşterea drepturilor şi obligaţiilor persoanei îngrijite; tehnici de îngrijire generală, specială, specifică pacienţilor; acordarea îngrijirilor pentru persoane îngrijite – beneficiari, şi de igienizare a spaţiului în care se află persoana îngrijită – beneficiarul; aplicarea tehnicilor privind circuitul de transport al rufelor şi a normelor igienico- sanitare specific; luarea deciziilor benefice pentru pacienţi-beneficiari, în vederea reducerii riscurilor, tratarea cu responsabilitate şi profesinalism a tuturor pacienţilor-beneficiarilor, aplicarea de măsuri preventive a stării de sănătate ş.a.)
Casa de Tip Familial Stejărel:
1 post referent educator - diplomă de absolvire a liceului
(principalele atribuţii: specificul muncii de referent educator in casa de tip familial- părinte social- implică participarea în egală măsură la activităţi de îngrijire de bază, comunică asistentei medicale orice modificare apărută în starea de sănătate a copiilor, participă la activităţile de îngrijire de bază ale copiilor, participă la activităţile de pregătire a meselor şi preparare a hranei, articipă la activităţile de curăţenie, în interiorul casei cât şi în exterior, participă la activităţile de spălare şi călcare a rufelor şi a lenjeriei, asigură supravegherea atât pe timpul zilei cât şi pe timpul nopţii, participă la activităţi de formare a deprinderilor pentru viaţa independent, însoţeşte copiii la şcoală sau la Centrul de Recuperare, menţine un contact permanent cu şcoala, efectuează activitatea zilnică în aşa fel încât să satisfacă nevoile fundamentale ale copiilor ş.a.)
1 post asistent medical - candidaţii trebuie să fie absolvenţi de studii postliceale în domeniul sanitar, cu autorizaţie de liberă practică
(principalele atribuţii: specificul muncii de părinte social implică participarea în egală măsură la activităţi de îngrijire de bază, cunoaşte problematica copilului / tânărului cu dizabilităţi, consemnarea schemelor de tratament şi administrarea medicamentelor, consemnarea programărilor la medicii specialişti sau la laboratoare, consemnarea următoarele evenimente: boli infecţioase şi alte boli, rănire sau vătămare importantă ori accident, orice eveniment care afectează bunăstarea sau siguranţa copilului / tânărului, decesul unui copil/tânăr şi circumstanţele în care s-a produs, în caz de epidemii respectă procedura indicată de către medic, participă la activităţile de îngrijire de bază ale beneficiarilor, participă la activităţile de pregătire a meselor şi preparare a hranei, participă la activităţile de curăţenie, în interiorul casei cât şi în exterior ş.a.)
1 post infirmieră - candidaţii trebuie să fie absolvenţi de minim 8 clase
(principalele atribuţii: specificul muncii de părinte social implică participarea în egală măsură la activităţi de îngrijire de bază, comunică asistentei medicale orice modificare apărută în starea de sănătate a copiilor, participă la activităţile de pregătire a meselor şi preparare a hranei, participă la activităţile de curăţenie, în interiorul casei cât şi în exterior, participă la activităţile de spălare şi călcare a rufelor şi a lenjeriei, asigură supravegherea atât pe timpul zilei cât şi pe timpul nopţii, însoţeşte copiii la şcoală sau la Centrul de Recuperare, Respectă recomandările echipei Centrului de Recuperare în vederea continuării programului de recuperare prin activităţi la domiciliu, depozitează substanţe sau obiecte periculoase în locuri sigure unde nu au acces copiii ş.a.)
Centrul de Asistare Integrată a Adicţiilor:
1 post inspector de specialitate - candidaţii trebuie să fie absolvenţi de studii superioare în domeniul asistenţă socială, psihologie, ştiinţe juridice
(principalele atribuţii: prezintă echipei interdisciplinare situaţia psihosocială a tânărului afectat de consumul de droguri; colaborează cu specialişti din cadrul altor instituţii ce au ca domeniu de activitate prevenirea şi reintegrarea socială a tinerilor afectaţi de consumul de droguri în vederea acordării unor servicii integrate; colaborează şi implică în procesul de asistenţă toţi membrii reţelei comunitare (şcoală, dispensar medical - medic de familie, Secţia de Poliţie arondată domiciliului tânărului toxico-dependent, biserica etc.; sprijină crearea unei reţele de suport comunitar în parteneriat cu alţi furnizori de servicii, autorităţi publice locale, pentru tinerii toxico-dependenţi; elaborează împreună cu specialiştii echipei interdisciplinare strategii de reintegrare socială; asigură informarea cu privire la fenomenul dependenţei de droguri şi al serviciilor disponibile pentru cei dependenţi; realizează împreună cu specialiştii echipei interdisciplinare rapoarte de evaluare periodice şi finale; participă la realizarea şi implementarea programelor de prevenire din scoli, licee, centre de plasament, apartamente socio-formative din Sectorul 1 ş.a.)
- Concursul va consta în trei probe: selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviul;
- Proba scrisă se va desfăşura în data de 27.08.2010, iar interviul în data de 03.09.2010 la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1, din b-dul Mareşal Averescu nr.17, sector 1.
- dosarele de înscriere se vor putea depune în perioada 12.08.2010 - 23.08.2010 la sediul instituţiei organizatoare (pavilionul F), la Serviciul Resurse Umane Asistenţi Personali, Asistenţi Maternali Profesionişti, persoană de contact Alexandru Elena – Şef Serviciu (telefon 021/222.37.67).
Dosarul de concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documente:
formularul de înscriere (se pune la dispoziţie de către organizatorul concursului);
copia actului de identitate şi copia certificatului de naştere;
curriculum vitae din care să rezulte activitatea desfăşurată anterior;
copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;
copie a fişei de evaluare a performanţelor profesionale individuale, dacă este cazul;
copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului;
cazierul judiciar;
recomandare de la ultimul loc de muncă sau de la ultima instituţie de învăţământ absolvită; recomandarea trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional şi moral al candidatului;
adeverinţă care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
o fotografie recentă, tip paşaport;
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice.
Copiile de pe acte se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE INSPECTOR DE SPECIALITATE (ATRIBUŢII DE PSIHOLOG) - Centrul de Zi Alternativa:
Tematică:
- drepturile persoanelor cu handicap;
- obligatiile persoanelor cu handicap, ale familiei sau reprezentantilor legali;
- orientarea, formarea profesionala, ocuparea si angajarea in munca;
- incadrarea in grad de handicap;
- sistemul de servicii si prestatii sociale;
- organizarea si functionarea sistemului national de asistenta sociala;
- stadialitatea si evolutia umana;
- perioada tineretii;
- tulburari de dezvoltare si recuperarea lor;
- determinari in relatia comunicare-personalitate-comportament la persoanele cu dizabilitati;
- principalele categorii de persoane cu dizabilitati.
Bibliografie:
1. Legea 448 / 2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata.
2. Legea 47 / 2006 privind sistemul national de asistenta sociala cu modificarile si completarile ulterioare
3. "Psihologia varstelor.Ciclurile vietii" Emil Verza, Ursula Schiopu,
editia a 3 a revizuita, Ed. Didactica si pedagocica, Bucuresti, 1997
CapitolulVII Perioadele tineretii
CapitolulVIII Perioadele varstei adulte
Capitolul XII Tulburari de dezvoltare si recuperarea lor,
Subcapitolele
2. Debilitate Mintala
7. B Polihandicapul-Autismul.
4. "Psihopedagogie speciala" Emil Verza, EDP, editia1995, Bucuresti
Capitolul IV Determinari in relatia comunicare-personalitate-comportament la persoanele cu dizabilitati
Capitolul V Principalele categorii de persoane cu dizabilitati
Subcapitolul 1 Deficienţa de intelect
BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE INSPECTOR DE SPECIALITATE (ATRIBUŢII PSIHOLOG) - Centrul Multifuncţional Nazarcea (Centrul de Inserţie Profesională):
Tematică:
- Drepturile persoanelor cu handicap;
- Obligaţiile persoanelor cu handicap, ale familiei sau reprezentanţilor legali;
- Orientarea, formarea profesionala, ocuparea şi angajarea în munca;
- Încadrarea în grad de handicap;
- Sistemul de servicii si prestaţii sociale;
- Organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de asistenţa socială;
- Stadialitatea si evoluţia umana;
- Perioada tinereţii.
Bibliografie:
- Legea nr. 448/2006 – privind protecţia persoanelor cu handicap, republicată ;
- Hotărârea de Guvern nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
- Legea 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială;
- Emil Verza – Psihologia varstelor, editura Hyperion XXI, Bucuresti, 1993.
BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE INSPECTOR DE SPECIALITATE (ATRIBUŢII ÎN SFERA EDUCATIVĂ) - Casa de Tip Familial Sf. Constantin:
1. Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificări şi completări, cu următoarea tematică:
- Cap. 1: Dispoziţii generale şi definiţii
- Cap. 2: Drepturi şi libertăţi civile
- Cap. 3: Protecţia specială a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinţilor săi
- Cap. 4: Protecţia copiilor refugiaţi şi protecţia copiilor în caz de conflict armat
- Cap. 5: Protecţia copilului care a săvârşit o faptă penală şi nu răspunde penal
- Cap. 6: Protecţia copilului împotriva exploatării
- Cap. 7: Instituţii şi servicii cu atribuţii în protecţia copilului
- Cap. 8: Organisme private
- Cap. 9: Licenţierea şi inspecţia serviciilor de prevenire a separării copilului de familia sa, precum şi a celor de protecţie specială a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinţilor săi
- Cap.10: Finanţarea sistemului de protecţia a copilului
- Cap. 11: Reguli speciale de procedură
- Cap. 12: Răspunderi şi sancţiuni
- Cap. 13: Dispoziţii tranzitorii şi finale.
2. Educatorul specializat (Iniţiere în tehnicile de lucru cu copilul cu handicap), cu următoarea tematică:
- Drepturile copilului şi introducere în munca cu copilul cu handicap şi cu familia acestuia
- Problematica copilului cu handicap psihomotor
- Evaluarea şi intervenţia în cazul dizabilităţilor motorii.
BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE INSPECTOR DE SPECIALITATE - Centrul de Asistare Integrată a Adicţiilor:
1. Legea nr. 272/2004 privind protecţia drepturilor copilului;
2. Hotărârea Guvernului nr. 1434/2004 rpivind atribuţiile şi Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, republicată;
3. Legea 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială;
4. Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, cu modificări şi completări.
BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DE REFERENT EDUCATOR (centre de plasament) ŞI EDUCATOR PUERICULTOR:
1. Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificări şi completări, cu următoarea tematică:
- Cap. 1: Dispoziţii generale şi definiţii
- Cap. 2: Drepturi şi libertăţi civile
- Cap. 3: Protecţia specială a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinţilor săi
- Cap. 4: Protecţia copiilor refugiaţi şi protecţia copiilor în caz de conflict armat
- Cap. 5: Protecţia copilului care a săvârşit o faptă penală şi nu răspunde penal
- Cap. 6: Protecţia copilului împotriva exploatării
- Cap. 7: Instituţii şi servicii cu atribuţii în protecţia copilului
- Cap. 8: Organisme private
- Cap. 9: Licenţierea şi inspecţia serviciilor de prevenire a separării copilului de familia sa, precum şi a celor de protecţie specială a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinţilor săi
- Cap.10: Finanţarea sistemului de protecţia a copilului
- Cap. 11: Reguli speciale de procedură
- Cap. 12: Răspunderi şi sancţiuni
- Cap. 13: Dispoziţii tranzitorii şi finale.
2. Educatorul specializat (Aplicarea standardelor de calitate în centrele de plasament), cu următoarea tematică:
- Standarde de calitate privind protecţia copilului în centrul de plasament – prezentare;
- Atitudinea faţă de copil şi deontologia profesiei de educator;
- Modelul familial al relaţiei educator – copil şi al relaţiei dintre copii;
- Jocul şi organizarea timpului liber în centrul de plasament;
- Reintegrarea, integrarea familială a copilului. Rolul educatorului;
- Promovarea accesului la informaţie şi posibilităţilor de exprimare liberă a opiniei copilului;
- Comunicarea – mijloc şi scop în activitatea educatorului.
BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DE REFERENT EDUCATOR (casă de tip familial):
1. Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificări şi completări, cu următoarea tematică:
- Cap. 1: Dispoziţii generale şi definiţii
- Cap. 2: Drepturi şi libertăţi civile
- Cap. 3: Protecţia specială a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinţilor săi
- Cap. 4: Protecţia copiilor refugiaţi şi protecţia copiilor în caz de conflict armat
- Cap. 5: Protecţia copilului care a săvârşit o faptă penală şi nu răspunde penal
- Cap. 6: Protecţia copilului împotriva exploatării
- Cap. 7: Instituţii şi servicii cu atribuţii în protecţia copilului
- Cap. 8: Organisme private
- Cap. 9: Licenţierea şi inspecţia serviciilor de prevenire a separării copilului de familia sa, precum şi a celor de protecţie specială a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinţilor săi
- Cap.10: Finanţarea sistemului de protecţia a copilului
- Cap. 11: Reguli speciale de procedură
- Cap. 12: Răspunderi şi sancţiuni
- Cap. 13: Dispoziţii tranzitorii şi finale.
2. Educatorul specializat (Iniţiere în tehnicile de lucru cu copilul cu handicap), cu următoarea tematică:
- Drepturile copilului şi introducere în munca cu copilul cu handicap şi cu familia acestuia
- Problematica copilului cu handicap psihomotor
- Evaluarea şi intervenţia în cazul dizabilităţilor motorii
BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DE ASISTENT MEDICAL:
„Manual de medicina interna pentru cadre medii’’ – Corneliu Borundel
Tematica:
1.Perioadele de evolutie a bolii
2.Diagnosticul si tratamentul unei febre
3.Inflamatia
4.Alimentatia – notiuni generale
5.Rinite
6.Laringita acuta si cronica
7.Bronsita acuta si cronica
8.Bronsectazia
9.Astmul bronsic
10.Pneumonia pneumococica
11.Abcesul pulmonar
12.Tuberculoza pulmonara
13.Pleureziile
14.Insuficienta respiratorie acuta
15.Stenoza mitrala
16.Stenoza aortica
17.Pericardita acuta
18.Angina pectorala
19.Infarctul miocardic
20.HTA
21.Sincopa si Lesinul
22.Esofagita
23.Gastrita
24.Ulcerul gastro-duodenal
25.Duodenita
26.Enterocolita acuta
27.Colita
28.Hepatita virala acuta
29.Hepatita cronica
30.Litiaza biliara
31.Dischinezia biliara
32.Pancreatita Acuta
33.Peritonitele acute
34.Pielonefrita acuta
35.Litiaza renala
36.Anemia hemolitica
37.Anemia carentiala
38.RAA (reumatismul articular acut)
39.Diabetul zaharat – simptomatologie
40.Epilepsia – generalizata.
BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DE INFIRMIERĂ:
1. Ghidul pentru infirmiere pus la dispoziţie de angajator.
Toate actele normative se au în vedere cu modificările şi completările survenite de la data publicării şi până la data desfăşurării concursului.