Evaluarea complexă a persoanei adulte în scopul încadrării în grad de handicap /orientării profesionale/ acordării măsurii de protecţie.
Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap și Monitorizare (SECPAHM)
Contact:
Bd. Mareșal Averescu nr 17, Pavilion B, cam 2;
Tel. 021.223.41.90/ 94/int.292 sau 287; 021.222.77.73.
E-mail: evaluarehandicapadulti@dgaspc-sectorul1.ro
Program de lucru cu publicul: Luni: 08:30-14:00
Marţi: 08:30-14:00
Joi: 08:30-14:00
Categorii de beneficiari:
Adulți cu dizabilităţi;
Demersuri privind evaluarea complexă a persoanei adulte:
Persoanele care solicită încadrarea/reîncadrarea în grad și tip de handicap se vor programa telefonic la următoarele numere de telefon: 021.222.77.73 sau 021.223.41.90/ 94/ int.292 sau 287 sau prin e-mail la adresa: evaluarehandicapadulti@dgaspc-sectorul1.ro. I. Depunerea Dosarului
Cererea şi actele doveditoare pot fi depuse spre înregistrare de către persoana solicitantă, familia sa, reprezentantul legal, asistentul personal, asistentul personal profesionist, organizaţia neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap sau, în lipsa acestora, de către orice persoană care o reprezintă.
Dosarele pot fi depuse:
* Orice document transmis în format electronic care nu este lizibil nu poate fi luat în considerare.
Fiecare email transmis, pe lângă documentele necesare încadrării în grad de handicap, trebuie să conțină și cererea de încadrare în grad de handicap, care va fi înregistrată prin Serviciul Registratură din cadrul D.G.A.S.P.C. Sector 1, urmând ca în termen de 5 zile lucrătoare, ce decurg începând cu următoarea zi de la primirea e-mailului inițial, persoana în cauză să primească răspuns, prin intermediul adresei de e-mail sau telefonic, asupra:
În cazul persoanelor care solicită reevaluarea, cererea se depune cu 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al certificatului de încadrare în grad de handicap.
Documentele necesare în vederea evaluării complexe, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 430/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, sunt următoarele:
a) cerere-tip de evaluare complexă DOC;
b) document de identitate;
c) documente medicale:
– referat privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist;
– scrisoare medicală-tip DOC de la medicul de familie, numai în situaţia primei prezentări la Serviciul Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap și Monitorizare;
– copia biletelor de externare, dacă este cazul;
– investigaţii paraclinice solicitate de Serviciul Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap și Monitorizare;
d) ancheta socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap;
e) adeverinţă din care să rezulte calitatea de salariat, în cazul salariaţilor/ copie a deciziei de pensionare şi, respectiv, talon de pensie, în cazul pensionarilor/ adeverinţă conform căreia persoana nu are niciun venit, în cazul persoanelor fără venituri;
f) acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal DOC;
g) scală de evaluare autonomie ADL /index BARTHEL DOC
II. Documentele prevăzute la aliniatul de mai sus vor sta la baza evaluării persoanei în vederea încadrării în grad şi tip de handicap.
III. SECPAHM poate solicita completarea dosarului cu rezultate ale investigaţiilor paraclinice necesare întocmirii raportului de evaluare complexă, atât în faza de analiză a dosarului, cât şi în cea de evaluare propriu-zisă.
*Este obligatoriu ca toate documentele medicale depuse la dosar să fie datate, parafate, semnate de către medic și să aibă ștampila unității spitalicești emitente!
*Dacă examenul psihologic se realizează în cadrul unui Cabinet Psihologic Individual, este necesar ca acesta să conțină timbrul profesional emis în anul în curs, cu marca „COLEGIUL PSIHOLOGILOR DIN ROMÂNIA”.
DOCUMENTE MEDICALE SPECIFICE AFECŢIUNII:
Publicarea în Monitorul Oficial a Ordinului ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale și al ministrului sănătății nr.2300/1.457/2025 pentru aprobarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabilește încadrarea în grad de handicap, impune în situația unori afecțiuni, modificarea documentelor medicale solicitate ce stau la baza întocmirii dosarului de evaluare complexă.
Prin urmare, vă informăm că opisurile aflate la acest moment pe site-ul instituției se află în curs de actualizare conform noilor prevederi legale, drept pentru care vă invităm să ne contactați telefonic, prin e mail sau la sediu, pentru a obține informații punctuale și actualizate.
Acte necesare depunere dosar pentru certificat de încadrare în grad de handicap în scopul pensionării în conformitate cu prevederile Legii nr. 360/2023 privind sistemul unitar de pensii publice:
1. certificat de încadrare în grad și tip de handicap cu termen de validitate permanent;
2. act de identitate;
3. în funcţie de statutul socio-profesional:
– adeverință de salariat – (nu mai veche de 30 de zile);
sau
– decizie de pensionare invaliditate(cu specificarea datei de revizuire) şi ultimul talon de pensie (recent)