TICHETUL DE ENERGIE
Potrivit Ordonanței de Urgență nr. 35/27.06.2025 privind introducerea unui mecanism de sprijin pentru consumatorii casnici de energie electrică aflați în situație de sărăcie energetică, se acordă un tichet electronic de energie, în valoare de 50 lei, consumatorilor casnici de energie electrică ce îndeplinesc condițiile prevăzute de această ordonanță.
Pentru a beneficia de sprijin, începând cu luna iulie 2025, solicitanții trebuie să se înscrie în aplicația până la data de 27 septembrie 2025. După această dată, sprijinul se va acorda începând cu luna depunerii cererii.
Beneficiari
De sprijinul sub formă de tichet electronic de energie pot beneficia:
- persoanele singure cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei;
- familiile cu un venit net lunar pe membru de maximum 1.784 lei.
Tichetele pot fi folosite exclusiv pentru plata facturilor de energie electrică.
Valoarea și perioada de aplicare
Sprijinul constă într-un tichet cu valoare de 50 lei și se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru major al familiei, pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu titular al contractului de furnizare, cu condiția ca membrii familiei declarați să nu figureze înregistrați la alt loc de consum.
Mecanismul se aplică în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026.
Modalități de depunere a solicitării
Solicitarea poate fi depusă:
- online, direct în aplicația EPIDS: https://epids.mmuncii.ro/login
- tipărit, prin completarea formularului de solicitare + anexa și depunerea acestuia la DGASPC Sector 1 sau la Oficiul Poștal de care aparține locul de consum declarat.
Emiterea și utilizarea tichetului
Tichetul este emis de Compania Națională Poșta Română (CNPR) și poate fi primit în format electronic (pe e-mail) sau tipărit, la cerere.
Plata facturilor de energie electrică se face direct la oficiile poștale, prin serviciul de mandat poștal al CNPR. Pentru efectuarea plății, solicitantul trebuie să prezinte factura și un act de identitate. Sunt acceptate doar facturile care conțin POD-ul validat prin intermediul aplicației EPIDS.
Asistență și informații suplimentare
În cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 se va acorda suport pentru completarea formularului și încărcarea documentelor în aplicația EPIDS de către Compartimentul Protecție Socială Consumatori Vulnerabili, cu sediul în B-dul Mareșal Averescu nr. 17, corp E, de luni până vineri, între orele 08:00–16:00.
Telefon: 021.223.41.90 int.280
Documente necesare
- Formularul (DOC)
- Actul de identitate;
- Copie a facturii de energie electrică
De asemenea, solicitarea poate fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiilor poștale Aceștia au obligația de a oferi suport logistic și asistență în completarea și încărcarea documentelor în aplicația EPIDS. Pentru informații suplimentare, cetățenii pot apela Call-center-ul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială: 021.9309 sau pot scrie la adresa de e-mail sprijinenergie@mmanpis.ro.

