Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Telefonul Copilului 119 Non-stop TelVerde, Sectorul 1 Persoane Vârstnice 0800 800 063 Intervenție în Regim de urgență 0734 454 543

Ultimele noutăți

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1

Noutăți

Tichete sociale în valoare de 2000 de lei, pe suport electronic, pentru nou-născuți acordate conform O.U.G. Nr. 34/2024

8 ianuarie 2025
Copii

Cuplurile mamă – nou-născut prevăzute de O.U.G. Nr. 34/2024 care beneficiază de măsura de sprijin material pe bază de tichete sociale pe suport electronic și care au calitatea de destinatari finali prevăzute în grupul-țintă principal sunt:

  • mamele care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul oricare dintre componentele venitului minim de incluziune, în baza Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
  • mamele cu dizabilităţi care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;
  • mamele care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, ale violenţei domestice, care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate sau aflate în alte situații de risc, stabilite prin ancheta socială întocmită de autorităţile publice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale la solicitarea persoanei sau sesizarea unui terţ;
  • mamele care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi care nu deţin acte de identitate;
  • mamele minore care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;
  • mamele care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, cetăţeni străini sau apatrizi proveniţi din zone de conflict armat.

Conform art. 1 alin (2) al Ordinului 4221/1928/2786/2024, destinatarii finali vor depune cererile privind acordarea tichetului social pe suport electronic la unitatea administrativ-teritorială de pe raza localității în care au domiciliul sau reședința, însoțite de documentele necesare stabilirii calității de destinatar final.

Verificarea eligibilității destinatarilor finali, în funcție de categoria din care aceștia fac parte, va fi efectuată prin următoarele modalități:

  • în situația mamelor care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului și cărora le este stabilit, prin dispoziție scrisă a primarului, dreptul oricare dintre componentele venitului minim de incluziune, în baza Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare – verificarea și analiza se va efectua în baza dispoziției primarului pentru stabilirea dreptului la venitul minim garantat și a borderoului centralizator din luna în care este inclus beneficiarul pe listele beneficiarilor eligibili;
  • în situația mamelor cu dizabilităţi care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului – verificarea și analiza se va efectua în baza certificatului de încadrare în grad de handicap sau a deciziei de încadrare în grad de handicap;
  • în situația mamelor care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, ale violenţei domestice, care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate sau aflate în alte situații de risc, stabilite prin ancheta socială întocmită de autorităţile publice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale la solicitarea persoanei sau sesizarea unui terţ – verificarea și analiza se va efectua în baza anchetei sociale, cu condiția depunerii de către destinatarul final a documentelor specifice situației particulare cu care se confruntă;
  • în situația mamelor care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi care nu deţin acte de identitate – verificarea și analiza se va efectua în baza anchetei sociale și a certificatului de naștere al copilului;
  • în situația mamelor minore care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului – verificarea și analiza se va efectua în baza certificatului de naștere al copilului și certificatului de naștere al mamei, sau în situația în care există, a cărții de identitate a mamei;
  • în situația mamelor care au născut începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. Nr. 34/2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, cetăţeni străini sau apatrizi proveniţi din zone de conflict armat – verificarea și analiza se va efectua în baza documentelor de identitate ale părinților nou-născutului și a certificatului de naștere al copilului.

Depunerea cererii privind acordarea tichetului social pe suport electronic însoțită de documentele necesare stabilirii calității de destinatar final se va efectua în termen maxim de 90 zile de la nașterea copilului.

În vederea depunerii cererilor, mamele domiciliate pe raza Sectorului 1 sau care au reședința stabilită pe raza Sectorului 1, se vor adresa:

Cerere (DOC)

Serviciului Prevenirea Separării Copilului de Familiei din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1, cu sediul în București, Sector 1, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, nr. 17, corp H, parter, telefon 021.223.41.95.

Sari la conținut